• Våran lilla familjs

SÖKES: Stövlar för breda vader!!!

Jag har letat & letat men jag hittar inte ett endaste par som passar....
    Jag har hittat en nätbutik som säljer stövlar med olika skaftvidder - men tyvärr så är de modeller jag vill ha slut.

Jag MÅSTE hitta ett par stövlar.
    Ngn som vet vart man kan hitta stövlar för bredare vader? Även på nätet går bra!
    Priser spelar ingen roll - jag vill bara ha ett par som passar (och är snygga såklart!)

• Svar på tråden SÖKES: Stövlar för breda vader!!!
  • Marlean

Tro det eller ej men jag hittade en assnygg bra stövel också på Coop, det ser ut att vara svart mocka, den är lite fodrad *skönt nu när det är lite kallare* och har ingen dragkedja, men den fick jag på mig ändå. *har gigantiska vader och stora fötter (stl 42).*

• Nallemajatjejen

Är det någon som har lagt in bilder på coopstövlarna än?

• Nallemajatjejen

Nu har jag varit och provat coopstövlar. Såååå billiga var de. Kostade typ 149 kr och sånt ju (var rea nu). Men tyvärr passade de inte minan vader. Verkade vara olika vadstorlekar men tyvärr fanns det bara jättevida eller jättesmala att välja mellan. Så antingen var de jättestora och fladriga eller så var de så smala att de inte gick att knäppa hela vägen. Hittade ett par som gick att knäppa men de satt för hårt för att det skulle vara bekvämt...

• Emeraldy
    Nallemajatjejen: Kan du beskriva lite hur de såg ut? Färg, material, klack osv?
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Nallemajatjejen
    Emeraldy skrev 2006-12-19 10:14:22 följande:
    Nallemajatjejen: Kan du beskriva lite hur de såg ut? Färg, material, klack osv? Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
    Fanns massa olika modeller men de flesta hade smala vader. Fanns i mocka och skin imitation
    Fans med lite "bootsinspirerad klack", vanlig bred klack både hög och låg, kilklack, platta. osv... Nästan enklare att åka dit och titta
  • Marlean

De jag köpte på coop har fejkmocka och rätt hög klack, är lite fodrade och draperat tyg på vaderna *ska se om jag kan fixa bild*.

• Pia J

vill oxå vara med- morrar jämt när jag ska pröva stövlar INGA som passar.

• Dream Of You

De jag köpte på coop var i fejkskinn, rätt höga med bred, halvrundad klack (rätt höga klackar), med ett snyggt "skinnkors" på vaderna.

• Lolagumman

Om du köper stövlar i äkta skinn så går de ut sig lite eftersom. Du behöver alltså inte kunna dra upp dragkedjan ända upp första gången du provar, men när du använt skorna några dagar så borde skaften ha töjt ut sig så pass mycket att du kan dra upp dragkedjan helt. Obs det funkar inte med konstmaterial utan det måste vara äkta läder, helts kalvskinn som är mjukt(ifall du inte får på dig stövlarna efter några dagar kan du ju alltid lämna tillbaka dem)

• Emeraldy

Jippie, vad glad jag är!!!! Jag har hittat ett par stövlar Jag har letat i hela mitt vuxna liv (jag överdriver inte!!!) efter ett par stövlar och aldrig lyckats hitta några. 9 av 10 stövlar är för smala över vaden. De få stövlar som jag får upp över fet-benen är i fel modell, fel material, fel färg, fel klackhöjd eller tokdyra.

Men nu fick jag ju tips om Coop Forum. Var väl lite skeptisk om jag ska vara ärlig, men de var perfekta Exakt sån modell jag vill ha, rätt färg, lagom hög klack, gick utan problem upp över vaden och kostade 249 kronor!!!!!

Helt osannolikt - jag är så glad

• Dream Of You

vad kul Emeraldy!
    Kanske Coop är nya stället att shoppa skor för framöver också
    HAHA

• Nallemajatjejen

Bara jag som inte hittar stövlar på coop

• Emeraldy

Så här stövlarna ut, som jag köpte på Coop

• tete

min kusin hade köpt på wedins, svart läder, snygga, för ca 1000 kr. passade även mig perfekt - och jag har rejäla påkar. de var m extra vidd.

• bustjejen

Kan rekommendera Via Vai som har stövlar med XL skaft. Jag köpte på Johanssons, de är skitsnygga men kanske var lite dyra. Tror de kostade 1800 kr eller något..

• CoMad

åh jag har ett helt annat problem. eftersom jag har strl 41 i skor så är vaderna på stövlarna automatiskt stora. och jag har smala vader

• LykkeLee

Ahaa.. då ska jag åka på coop och handla.. hoppas dom har stövlar där för vårt coop är ju inte direkt stort.. dom har tex inte kläder..*morra*

Jag har letat som ett tog för att hitta stövlar som passar mina kraftiga vader..

Vet ni vad vi kan kalla vår klubb..??

Mullvads-klubben... hehe

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
Svar på tråden SÖKES: Stövlar för breda vader!!!