• Snova

Hur 17 får man julstjärnorna att hänga rakt?

Morr, pappstjärnorna hamnar snett hela tiden ju! Tips för att få dem att hänga helt rakt?

♥ Lovisa ♥
  • Svar på tråden Hur 17 får man julstjärnorna att hänga rakt?
  • norgesessan

vilket lyxproblem....jag hittar inte ens min stjärna...
    Annars menar jag at den händer ganska rakt.

• Snova
    Norgesessan
    Oh no! Du har ett riktigt problem .Hur vet du att den hänger rakt om den är borta?
    ♥ Lovisa ♥
  • norgesessan

mamma har världens fulaste julstjärna..(forlåt om nån här har en sån ) Det är en rund metallgrej med sånna ljus som är i sjusstaker, med en metallram runt...den hänger ALDRIG rakt....Hon har provat allt...och det HÖRS när den åker in i fönsterrutan..

• Desse

Min man brukar inte hänga stjärnan i den där hållaren ( plastbrickan med hål ) på kroken för då snurrar den sig alltid. Han hänger sladden över kroken så att säga. Det fungerar här, alla stjärnor hänger rakt efter att han justerat efter mig. Använd den där lilla plastbrickan som stöd på sidan mot kroken.

Det här är ett tips som garanterat fungerar
    TREVLIG ADVENT ALLA DÄR UTE, NJUT OCH FOKUSERA INTE PÅ HURVIDA STJÄRNAN HÄNGER RAKT ELLER EJ !!!!

• aster

Tack för en bra och nödvändig tråd.
    Jag hade helt accepterat min sneda stjärna när jag fick ny kraft av er alla.
    Jag kombinerade glittrax och haleluja moments tips och det blev mycket rakare. Återigen, tack!

• Tjohalia

haha julens stora dilemma Vi har en stjärna av metall och min pappa lärde mej när jag var där att inte snurra på stjärnan, inte snurra på sladden utan att LYFTA stjärnan, snurra den lite och släppa den, så att sladden alltså hänger som den gör medans man snurrar stjärnan runt sladden... särkert skitvårt att fatta hur jag menar

Joline ska få ett syskon i februari
  • Snova
    Tjohalia
    Jupp, fattar noll! Är med ett tag men sen är det kört...
    ♥ Lovisa ♥
  • Tjohalia

Man ska flytta stjärnan på sladden när den redan hänger... alltså där stjärnan hänger fast i sladden... hmmm... skitsvårt att förklara!

Joline ska få ett syskon i februari
  • Snova
    Status för våra stjärnor nu:

Nr. 1 Hänger nästan perfekt helt utan knep, skruvade lite på sladden bara
    Nr. 2 Hänger sjukt snett, har ej tagit till annat än sladdsnurr som ej funkar
    Nr. 3 Har ej ens satt upp, blev sur på tvåan och trean är precis likadan...

De hängde så fint förra året, minns inga problem med tvillingarna då. Storen (ettan) var dock bråkig vill jag minnas...

Vojne!

Hur ser status ut för er andra?
    ♥ Lovisa ♥
  • Samla

Snova: haha, bra fråga!!! Blev så irriterad att jag skrynklade ihop och slängde den nyinköpta julstjärnan. Så har tyvärr inga tips

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • ying yang

De där pappersstjärnorna är helt omöjliga att få raka. Så dem har jag skippat helt,har en i mässing nu som vägrar hänga helt rak den med,men jag har gett upp,den ser ok ut

• Björnes Magasin

Det är bara att acceptera att de hänger snett om de vill.  nu hänger en av mina rakt. den andra är väldigt sne och en tredje ligger kvar i jul-lådan för den var så sne att det inte gick att dra ner rullgardinen i vårat sovrum...........

• Grisling

Jag fixade vår pappstjärna igår!

Hängde den direkt i sladden från en krok skruvad rakt lodrätt upp i förnsterkarmen. Sen vrider man på kroken tills det ser bra ut.
    Det var förvånansvärt enkelt faktiskt. Den lilla plastpluppen den egentligen ska hänga i är helt värdelös .

• Linslusa

Fy bubblan vilken bra fråga! Har en gigantisk stjärna i mitt vardagsrum. Nu för i år och naturligtvis hänger den inte rakt. Får gå bra och putta till den ibland men den nedrans stjärnan vränger så likt förbaskat efter ett tag ändå...*SUCK*

Har inte läst igenom tråden men får väl göra det för att kolla om det finns nåt käckt tips

• Grisling

Man kan dessutom knyppla på ett gummiband eller något på kroken för extra stadga om det behövs.

• Snova

Kanske ståltråd på sladden? Fult iofs... Man får måla den vit. Fast då börjar det bli projekt av det hela...

♥ Lovisa ♥
  • Linslusa

Nu hänger min rakt! Eller den har gjort det ett par dagar nu. Kanske bara behövde hänga ut sig lite...

• Snova

Haha, funkar inte på min lilla, den är katastrof!

♥ Lovisa ♥
Svar på tråden Hur 17 får man julstjärnorna att hänga rakt?