Inlägg från: smulan76 |Visa alla inlägg
  • smulan76

Kaffe till bebis!!!!!

Min svärfar berättade igår att dom hade haft besök av några bekanta som har en flicka på 6 månader, och dom ger sin dotter kaffe!!!!
    Varför vet jag inte, dom sa att hon tycker det är gott....

Men hur f*n kommer man på att man ska ge kaffe till en liten bebis?!?!!!!!
    Blir så arg när jag hör sånt, det är ju ingen leksak dom skaffat sig!!! Och kaffe är ju inte direkt nyttigt ens för vuxna.....

• Svar på tråden Kaffe till bebis!!!!!
  • smulan76

Fattar faktiskt inte VARFÖR man vill vänja sin bebis att äta/dricka något som inte är bra för dom, oavsett hur liten mängd det är!!!!!
    Har sett föräldrar som låter sina små barn smaka en klunk öl också och det är lika obegriplígt!!!! Öl är väl iofs värre än kaffe...

• smulan76

Nej, jag ger inte min 5-månaders son socker heller.... Onödigt att vänja små bebisar vid sådant som man vet inte är bra för dom. Sen inser jag ju också att det blir svårare när han blir större, då får han ju också smaka på godis osv.
    Men hur ökar du en bebis matintresse genom att ge dom kaffe?!?! Det finns mängder med olika livsmedel som man kan ge bebisar så att de vänjer sig vid många olika sorters smaker utan att för den skull ge kaffe!!!!
    Visst, det finns mycket som är farligt och allt går förstås inte att undvika, men jag tror knappast att kaffe, the, läsk osv hör till en 6-månaders livsnödvändigheter!!!!

Svar på tråden Kaffe till bebis!!!!!