Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

leversjuk...:-(

Hej alla ni friskaa och sjuka!
    Min värld föll i fredags när jag fick mina provsvar ifrån doktorn. Min levervärden är alldeles för höga...okej tänkte jag vad gör jag åt det. Blev inskickad AKUT till lassarettet där dem tog 9 olika prover och idag måndag ska jag på Ultraljud och kolla levern. Ni kanske tänker "ja ja det kan ju vara vad som helst, det behöver ju inte vara någon fara". Det kanske stämmer, men det jag hör ekandes i min skalle är när läkaren säger att jag ska komma in på torsdag och få alla svar ÄVEN dem tråkiga!!!!! VA??? Är det SÅÅÅ allvarligt??? Jag känner mig ju inte så sjuk, visst mår jag illa när jag har ätit och mitt urin är guldfärgat, men vaddå tråkiga besked?? KAN JAG DÖ AV DET???? Är det levercancer? Har jag mer cancer?

VAD FAAN HÄNDER? Jag fick ju barn (en kille) för 4,5 månad sen plus att ja har en underbar tjej som fyller 3år. Ska jag missa deras uppväxt pga det här...

Det är så mycket tankar i mitt lilla huvud att hälften vore nog....

Tack för att ni lyssnade, jag behövde skriva av mig!

• Svar på tråden leversjuk...:-(
  • Anonym (orolig)

Provsvaren kommer inte förräns på torsdag, dem skickas iväg. Jo jag vet att det inte behöver vara nåt allvarligt men dem svaren som redan är klara visar ingen vanlig sjukdom.
    Jag försöker att hålla mig lugn, jag ska snart in på ultraljud så jag ska fråga lite mer. Men jag tror knappast att dem säger nåt för dem är nog inga läkare.
    Tack för uppmuntran iallafall!

• Anonym (orolig)

Hej på er! Jag har gjort ultraljudet nu och det visade ingenting så nu har oron lättat. Vi får se vad proverna visar på torsdag, men allt som inte är knölar är positivt!!!!

tmg: Dem har tagit alla prover som går att ta. Det var en grundlig undersökning från topp till tå sa läkaren. Så nåt svar får jag på torsdag.

• Anonym (orolig)

Hej allihopa! Jag glömde skriva och berätta vad det är. Jag har en leverinflammtion som jag får medicin mot. Jag får inte äta några P-piller värktabletter eller några tabletter som måste passera via levern. Jag går på regelbundna kontroller.
    Så det var inte nån cancer. Allt annat kan jag leva med!

Kram och tack för allt stöd!

Svar på tråden leversjuk...:-(