• Lyret

    Årets Elitserie !!

    Va har ni för allmän uppfattning om årets serie. Själv tycker jag att de är en toppensäsong, men visst kommer de bli tomt efter att proffsen har åkt over there igen.

    Skulle oxå va kul o veta vilket lag ni håller på.

    Jag är själv stor HV71 fan o va me på hela slutspelet föra året, måste säga att dom 2 sista matcherna var nått över denna värld !!

  • Svar på tråden Årets Elitserie !!
  • Gnuttätaren

    Spännande serie!

    Hoppas bara att Färjestad kommer igång på allvar snart...

    Mot SM-guld!

  • Trollkarlen

    Håller med The Doc... Och ikväll blir det pisk för Färjestad. Lessen Gnutten, men så blir det. :o)

  • Marcus pappa

    Djurgården kommer, nu har vi seriens bästa målvakt också ;)

  • Gnuttätaren

    Seriens bästa målvakt är: Martin Gerber, FBK!

  • Gnuttätaren

    Hehehe... Ja du, Trollkaren... Hehe..

    Färjestad PISKADE Frölunda presis som väntat!

    Ahhh, skönt...

  • Trubaduren

    Årets Elitserie måste ju vara den bästa och mest ovissa i seriens historia? Självklart hoppas jag på att Färjestad kan vara med och slåss om guldet (som vanligt) men det jag har sett av laget så här långt imponerar inte. Brynäs hemma ikväll och allt annat än 3 poäng är ett misslyckande!

    Angående målvakterna så tycker jag inte Gerber är överskattad, han är kanske inte så spektakulär men ack så stabil och placeringssäker. Henrik Lundqvist är dock kanske seriens bästa, trots alla NHL-målvakter!? Skulle förvåna mig mycket om han inte försvinner till väst ganska snart.

    Hur serien slutar är dock ganska ointressant, det är när slutspelet drar igång som allvaret börjar!

  • Romeo

    "Hur serien slutar är dock ganska ointressant, det är när slutspelet drar igång som allvaret börjar!"

    Det är väl det som är problemet (och samtidigt fördelen) med Elitserien i hockey. Kan nästan gå hur uselt som helst (ett bra tag) och man kan ändå gå vidare. Har man litet intresse för (de nuvarande) lagen och inte är generell hockeyfantast så blir det ju mindre intressant att följa serien..

Svar på tråden Årets Elitserie !!