Inlägg från: snutti |Visa alla inlägg
  • snutti

Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!

Jag mailade till Arla för att få ett slutgiltigt besked om detta att det skulle vara alkohol i filmjölk, idag fick jag svaret...

"Nej det stämmer inte. Det finns ingen alkohol i filmjölk.

Med Vänliga Hälsningar
    ARLA FORUM/ Kristina"

Så äntligen kan vi begrava den myten.

• Svar på tråden Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!
  • snutti

Jag är så less på att man i alkoholdiskussioner tar med såna här dumma argument så jag var tvungen att ta reda på hur det verkligen låg till. Löjligt kanske vissa tycker, ja visst, men samtidigt verkar det vara värt att nämnas...

• snutti

Jag har inte trott att filmjölk innehöll alkohol, men har läst det ett antal ggr i olika trådar på denna site, att jag till slut frågade en efter en källa, för argumentet är ju patetiskt. Men fick inget svar på det, så beslöt jag mig för att maila Arla och göra slut på det löjliga argumentet en gång för alla...

Jag äter också smarriga såser, däremot dricker jag inte lättglögg eller cider och annat. Men det är ju helt upp till var och en.

Så denna tråd var inte fr att jag var nojjig, utan bara så jäkla irriterad på att man istället för att tycka att alkohol eller nåt anna är OK och stå för det, så drar man till med en sån löjlig sak som att fil innehåller alkohol. Det känns som om man då för sin egen skull vill göra alkohol ok, alltså att man underlättar sitt samvete. Fattar ni vad jag menar utan att det blir ett påhopp. Jag tycker att alla får sköta sin graviditet som de vill, men när dåliga argument dyker upp då undrar man vad som rör sig i huvudet, det är då jag undrar om man drar till med e nsån sak för att underlätta sitt samvete...
    Fattar ni nu hur jag menar...

• snutti

Men alltså, jag förstår inte...

Arla säger ju att det är fel, vill ni inte tro på det???
    Alltså ni får ju tro vad ni vill, men det är dumt att ta med saker som man inte har en säker källa till, ska man ta en sån här diskussion så måste ju källan anges... Annars sitter man ju och lurar i andra en massa nonsens.

Jag tycker inte att man ens ska nämna fil i alkoholdiskussioner...
    Tycker heller inte att man kan jämföra alkohol och fisk, det är ju två skiljda ämnen som man kan diskutera var för sig, varför måste man alltid gömma sig bakom något annat när man diskuterar fisk, strålning, alkohol eller annat?

• snutti

Kopierar här hela mitt mail....

"Hej, jag har hört ryktats att det finns alkohol i filmjölk. Stämmer
    det?
    (Om ja, har ni inte då en skyldighet att skriva det på paketet då vissa
    inte vill ha alkohol av olika skäl, ex. religion...)
    Tack på förhand

Nej det stämmer inte. Det finns ingen alkohol i filmjölk.

Med Vänliga Hälsningar
    ARLA FORUM/ Kristina"

• snutti

Därför tror inte jag att fil innehåller ens någon procent alkohol...

• snutti

En lite udda diskussion har vi iaf fått igång

• snutti

Jag lägger ner, för ingen verkar förstå iaf...
    Ha de gott...

• snutti

Nu ska jag ner och fika med andra gravida fl'are

• snutti

Kom gärna med en säker källa så tror jag er, svårare än ås är det inte

• snutti

Men varför sa hon dp inte det?

• snutti

Kan inte nån av er maila till Arla och fråga om det då?

Jag ska iväg på gravidfika nu...

• snutti

Hehehehe sannisen, ser du dubbelt???

• snutti

Men svaret är ju inte riktigt i såna fall, för om man är muslim så dricker man inte alkohol i någon form eller mängd, då lurar man ju muslimer. Förstår du vad jag menar? Jag är inte ett dugg rädd att skrutten ska påverkas, det är itne det det handlar om. Utan nu har ju i sånafall frågan vänt sig till att bli en principsak...

Jag får väl maila dem igen då, ska maila iogt också om den saken.
    Nej nu drar jag...

• snutti

Babsan: Ok, det handlar än en gång inte om att gravida är oroliga!!! Läs hela tråden innan är ett tips...

Ok qatt, jag dig absolut eftersom att du har källa. Gillar inte när man inte har ett "bevis" utan enligt snackar om vad man har hört... Hoppas att du förstår... Samt tycker jag att det fortfarande är helt patetiskt om man jämför fil med alkoholdrycker eller annat.

Tin och trolls mamma: Fy, den skulle jag vilja se Kanske man ska säga det till fjortisarna som e ute på stan

• snutti

Precis, lägg ner avgiftningsklinikerna, ställl en vårdare i varje gathörn istället

Svar på tråden Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!