• snutti

Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!

Jag mailade till Arla för att få ett slutgiltigt besked om detta att det skulle vara alkohol i filmjölk, idag fick jag svaret...

"Nej det stämmer inte. Det finns ingen alkohol i filmjölk.

Med Vänliga Hälsningar
    ARLA FORUM/ Kristina"

Så äntligen kan vi begrava den myten.

• Svar på tråden Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!
  • mamma37

Det har jag inte hört talas om......Men det var ju tur!! Filmjölk som är så gott!!

• Fjäril

Jag har hört att det är alkohol i både julmust, filmjölk och en rad andra livsmedel. Men jag har inte riktigt velat gå med på det.
    Bra att man vet hur det ligger till nu då.

• snutti

Jag är så less på att man i alkoholdiskussioner tar med såna här dumma argument så jag var tvungen att ta reda på hur det verkligen låg till. Löjligt kanske vissa tycker, ja visst, men samtidigt verkar det vara värt att nämnas...

• lindis pindis

allvarligt, var det någon som trodde det?

• autocrap

men är det inte så att jästa produkter innehåller alkohol? om än i pyttemängd? fil och yoghurt innehåller ju jästkultur... och när bröd jäster bildas det ju alkohol, som sen försvinner när man gräddar det? bara en tanke..

• JsN

Vid alla jäsningar där socker finns med bildas alkohol. Frågan är i vilka koncentrationer! *ler* Filmjölk är inte alkoholhaltigt, men det betyder inte att det inte innehåller alkohol.

• Babette

TACK snutti =) äntligen! ;) tycker oxå att det vart ett av de dummaste argumenten i alkoholdebatten!

Nu kanske vi slipper den och många andra ... =) =) =)

• JsN

Så länge hysteri uppkommer kring att max 0,5% alkohol betraktas som alkoholfritt kommer nog dessa argumenten att kvarstå.

Svar på tråden Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!