Alkohol i Filmjölk!!! Läs!!!
Vid alla jäsningar där socker finns med bildas alkohol. Frågan är i vilka koncentrationer! *ler* Filmjölk är inte alkoholhaltigt, men det betyder inte att det inte innehåller alkohol.

Vid alla jäsningar där socker finns med bildas alkohol. Frågan är i vilka koncentrationer! *ler* Filmjölk är inte alkoholhaltigt, men det betyder inte att det inte innehåller alkohol.

Så länge hysteri uppkommer kring att max 0,5% alkohol betraktas som alkoholfritt kommer nog dessa argumenten att kvarstå.

Eli, det finns många här som är mycket upprörda över att något räknas som alkoholfritt när det innehåller max 0,5% alkohol, de menar att allt mer än noll är för mycket! Det var vad jag menade med mitt inlägg.

Snutti, Arla ljuger inte, det finns inte alkohol i den bemärkelsen i filmjölk, MEN trots det så innehåller filmjölk alkohol! Bröd innehåller också en viss mängd alkohol.

qatt, promille är det i blodet efter alkoholkonsumtion. Alkoholhalt i dryck mäts i procent... *ler*

JAg tror iofs att det måste ned till 0,5vol% för att räknas som alkoholfritt.

Snutti, vi tror oss förstå vad du vill få fram, men eftersom vi inte är överens så argumenterar vi emot det du har sagt!
(Hoppas ingen tog illa upp på min vi-formulering)