Hur snabbt gick det tredje förlossningen??
Kunde inte somna när jag gick och lade mig vid halv ett på natten. Några min efter ett så tänkte jag att jag får kanske ta tiden och då var det några min mellan värkarna bara. DÅ fattade jag (klantskalle). Väckte sambon kvart över ett, sedan var det bara att på sig kläderna, mamma och pappa sov redan över hos oss den natten som tur var så det var bara att väcka mamma och sen ta bilen iväg till östra, ca 20 min biltur i den farten Vattnet och krystvärkarna kom i bilen. Som tur är kunde jag andas igenom krystvärkarna (det hade jag nog inte klarat av om jag var förstföderska, men jag tackar för att jag fött barn tidigare och kunde klara mig igenom dessa galant) och i bilen tänkte jag faktiskt att det här kan jag göra om igen!!! Framme på Östra kl 02:00, in i rummet och undersökt och fick direkt klartecken att släppa efter för krystvärkarna. Hon kom ut direkt efter två- tre krystvärkar. 02:08 föddes Lova
Tog alltså runt en timme.
------
Till saken:
Lite nojig nu över min tredje förlossning, då jag hört att man får väldigt mycket förvärkar som liknar "riktiga" värkar. I och med att det gick så snabbt sist så vill jag inte föda hemma eller i bilen... Min första förlossning tog drygt fem timmar.
Sen undrar jag om andra komplikationer som vanligtvis uppstår i samband med tredje graviditeten...
Kramar
Johanna