Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

varning for nordea

Själv har jag en helt underbar PB och har aldrig haft problem med Nordea. Superb service och trevlig personal. SEB däremot har alltid strulat med allt. Det är nog ganska relativt beroende på var och vem man träffar på.

• LaFontaine

Soffi: För att du är förmånskund ska de inte vara trevligare mot dig än någon annan. Du är inte bättre för att du har 300.000 på banken. Däremot slipper du massa kostnader. Jag är ockå förmånskund, men inte sjutton kräver jag röda mattan för det!

• LaFontaine

Nordea kan krångla vid lönehelger, men det går att ordna i butik om de istället gör efterregistrering. SEB-visa är värdelösa och är det kort vars magnetremsa slutar fungera tidigast. Det är en mycket ovetenskaplig undersökning gjord av mig och mina kollegor i butik.

• LaFontaine

Soffi: De har bland annat dina tidigare bankaffärer inlagda i datorn. Jag tror inte de kan se direkt vad du tjänar om du inte uppger det, men det gör de bara en kreditupplysning på, så har banken också de uppgifterna.

• LaFontaine

Soffi: Dels kan de se vad du uppgett att du gjort hos tidigare banker, men de ser också vilka affärer du gjort hos dem. Har du exempelvis tagit ett lån, ser de alla uppifter kring detta, vilken typ av ränta du har, vilket konto du betalar från, hur mycket du amorterar osv.

• LaFontaine

Soffi: Om du berättar vad du gjort hos en bank i Kina kan de skriva upp det så att de vet hur de i fortsättningen ska kunna hjälpa dig. Om du berättar att du har alla dina pengar i madrassen kan jag tänka mig att de noterar också detta. Det är väl inget konstigt med det?

Svar på tråden varning for nordea