Inlägg från: Terabyte |Visa alla inlägg
  • Terabyte

Hur ofta duschar era stora barn?

Cluedo skrev 2007-02-22 13:13:24 följande:

Jag har 4 barn och de duschar sig såhär:

8-åringen, 2 ggr i veckan i skolan, 1 gång på skolans simskola och 1-2 gånger efter gymanstiken hon går på fritiden. Tvättar håret gör hon 1 gång i veckan, ibland har det tom blivit varannan vecka.

6-åringen duschar i skolan 1 gång samt 1 gång efetr gympan på fritiden. Hårtvätt 1 ggr i veckan.

4-åringen duschar ca 1-2 gång i veckan. Hårtvätt ca 1 ggr/vecka eller var fjortonde dag.

3 mån - bad och avtvättning dagligen pga nerbajsning och kräkningar.

jag tror att vi är alldeles fö renliga här i Sverige. Därav fler allergiska barn och eksembarn...

Menar inte att barnen ska vara loriga, men att duscha för mycket är nog inte hhelr bra.

Det beror ju på åldern förstås och hur pass smutsig man "blir" om dagarna.

För renliga är man nuförtiden jepp. Din 8 åring tvättar sig alltså 5grr i veckan 2ggr i skolan 1-2 efter efter gymnastiken och 1 gång efter simskolan?
  • Terabyte
    Mammatillfem skrev 2007-02-25 12:39:14 följande:

Renlighetsmani ja...för mkt är inte bra,det torkar ut huden mm och småbarn blir oftast inte svettiga så att det luktar som större blir - en till två gånger i veckan räcker.

Min son luktar aldrig illa!

Jag håller helt med det tårkar ut huden så om man duschar för mycket och om nogån här undrar varför det börjar klia i slidan då är det att det är för torrt där nere det hjälper med att tvätta mindre eller menar mera sällan
Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?