• Japonica

Hur ofta duschar era stora barn?

Min 10åriga dotter har såånt motstånd till att duscha! Vi har ändå badkar och, ja, varmvatten och så.. men det är såå besvärligt!
    Hon har gympa i skolan 2 ggr i veckan, och då duschar hon, men tvättar inte håret. Annars, förutom dessa duschningar, blir det oftast bara ytterligare en, möjligen två, duschningar med hårtvätt per vecka.

Hur ofta duchar/badar era barn i ungefär samma ålder?

• Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?
  • Killarna Larsson

Min son är snart 6 år.. han duschar då jag säger till honom.. hjälper honom så klart med håret o de.. men säkert 3-4 dagar i veckan..
    han o lillebror älskar att bada badkar med skum..!

• Japonica

Låter toppen! Båda mina lortungar tycker illa om att tvätta sig!

• jackisar 1

Har oxå en dotter på 10 ,som inte är så förtjust i att ducha heller
    Fick tillslut henne att förstå att man måste ducha för annars luktar man illa.
    Kom oxå på att hon inte gillade att ducha i skolan då hon börjat utvecklas o nån viskat.
    Tror att det enda man kan göra är att tjata för ducha måste man ju !!!

• Aktris

Viktigt att de håller sig rena, annars börjar det lätt viskas om doft. Tyvärr kan en sådan stämpel sitta kvar låååång tid, även när et kommr upp i tonåren och vill duscha!

• MissTekno

Ja får ta grabben i fötterna å dra in honom.... fatta vilken syn... ja drar å han försöker nagla sig fast i golvet... gissa om vi får repor i golvet.. haha..nä men så illa e de inte men ja måste påminna minst varannan dag.....

• lovely lady

min bonusdotter är 9 år och duschar tisdagar efter ridning, efter gympa torsdag och fredag och söndag...
    Vi har alltid kört varannan dag tidigare, innan de börja med gympan Skrattande

Äntligen mamma
  • 3barn

Mina 2 tjejer som är 7 & 8 duschar varannan dag

.
  • 3 härliga girls morsa

varannan dag för 12åringen o 4åringen, sen varje kväll för 1 åringen (ibland för 4 åringen med)

• kiwi78

Våra barn duschar varje dag, de är 6, 12 och 14 år gamla, fast inte när de haft gympa i skolan.

Svar på tråden Hur ofta duschar era stora barn?