Inlägg från: Snigelmamma |Visa alla inlägg
  • Snigelmamma

Öronbarn

Hej! Har en tjej på snart två som hade öroninflammation i maj 06. Nu ska hon på hörselkontroll, samt kolla näsa, hals öron. Har vatten bakom trumhinnorna, samt vakum i örontrumpeterna. Detta betyder antagligen nedsatt hörsel, och att hon kommer få sätta in rör i öronen. Någon som har erfarenhet?? Är det ett stort ingrepp? Blir hörseln helt återställd?? Är lite orolig...

• Svar på tråden Öronbarn
  • Snigelmamma

Vad skönt att höra att fler har erfarenhet, även om det inte är så roligt med sjukdomar.

Tuva har också kronisk katarr, och vi ska till hörcentralen den 20:e, och nu känner jag mig ganska lugn.

Tack snälla ni!

• Snigelmamma

PS: Min Tuva snarkar som värsta full gubben! Hon liksom trycker ut luften ur näsan, låter jättejobbigt! Ska bli intressant att se hurpass dåligt hon hör, eftersom språket kan vara/bli påverkat....

• Snigelmamma

Hej allohop! Fy vad trist att höra om alla öronbarn, men samtidigt lite skönt att få mer kött på benen. Det verkar ju inte vara ett alldeles ovanligt problem precis, men man skulle ju önska att tillfriskningen fungerade bättre!

Nedsatt hörsel är väl egentligen inte så stort problem, men konstanta inflammationer och nya rörinsättningar känns tuffare.

Jag håller tummarna för er alla, och skriv gärna mer och uppdatera eftersom!!

//Malin

• Snigelmamma

Hej igen!
    Tänkte bara meddela till de som är intresserade att vi varit på hörcentralen, och det var inget fel på hörseln, och därför blir det troligtvis inga rör heller. Verkar som om det bara är en svårläkt öroninflammation.JIPPI!!!!

Svar på tråden Öronbarn