Byta ut vetemjöl i recept?!
Går det? Att byta ut vetemjöl mot något annat mjöl (vilket?!) då man bakar kakor,bullar och bröd???
Går det? Att byta ut vetemjöl mot något annat mjöl (vilket?!) då man bakar kakor,bullar och bröd???
allergimat har massor av recept,vi har en hel del recept då vår stora tös har celiaki
ciccielv : Har du något "superrecept" på god chokladkaka???Tack för tipset om "allergimat"
ja det har jag,messa mig privat så mailar jag recept under morgondagen,ska iväg strax.mvh cicci
Jag är glutenallergiker och jag byter bara ut vetemjöl mot det glutenfria mjölet. Funkar kanon för mig, dock lite svårare när det gäller småkakor men allt annat går finnemang att byta ut i
ikve: Vilket glutenfria mjöl?! Vilket som helst? Om det står tex. 4 dl vetemjöl i ett kakrecept, lägger du i 4 dl av det glutenfria mjölet då???
tandtrollet: Det heter Finax glutenfri mjölmix, det mjölet använder jag alltid. Sen om du ska baka bröd eller så, så använd husk i då blir brödet bättre.
ikve: Vad är husk?! Har aldrig hört...
fiberhusk, något som ersätter någon av funktionerna i vete (om jag inte missminner mig). Första gången mamma läste det i ett recept trodde hon att det var felstavat för msk
skrinda: *fniss* Ja alltid lär man sig ngt nytt! Hur mycket av detta "snusk" ska man ha i då?
Tyckte detta verkar vara en bra sida för allergiker
www.allergimat.com/