Nu har vi fått vår nya lägenhet, som vi tog osett. Och ja, den behöver pimpas rejält... Den var undermåligt städas dessutom, men vi fick iaf 1500 kr hyresavdrag för att vi gör om det själva.
Skall väl försöka ta lite bilder och lägga upp sen, men det dröjer ett tag. Det är iaf 5 olika typer av plastmatta (olika färger och stilar alltså) inkl badrummet, och så sån där vanlig lägenhetsparkett i vardagsrummet. Jag skall försöka få materialet betalt av hyresvärden, för det är så fusktapetserat och med gräsliga tapeter i nästan alla rum. Mestadels i blått (vilket jag hatar på väggar) och med fula bårder. Tapetetrna har stora luftbubblor under och det är hål både här och där. Jag vill ha målat, inte tapet, för målat är mycket enklare än tapet när man har små barn.
Skulle vilja ha beige/sand, eller nåt annat neutralt, och sedan piffa upp med färger i inredningen. Jag kommer behöva några stora pimp-tips lite senare, jag återkommer. Imorgon skall vi till IKEA för att handla de mest akuta sakerna (typ toaborste, handdukshängare, handdukar, skoställ och lite sånt.
Jo, vi har som ett litet kapprum i hallen, min dröm är att inreda det från golv till tak med vägghängt hyllsystem och trådkorgar, men det kostar troligen lite för mycket initialt. Jag drömmer iaf och letar på blocket efter begagnade system, typ Elfa eller IKEAs HENKE.