• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Twid

jag kan börja med att säga att vi nyss har butit färg på kakelfogarna i köket! förut var dom grå och triste men nu har vi fyllt i med vit fog finish! super bra uppfinning! blev genast mycket frächare!

super nöjd!

• giz den allsmäktige

ooooooooooo behöver oxå pimpa min trista lgh.....
    varför varför har jag gula tapeter i köket å vita i resten av lgh? hall,tv-rum och sovrum är vitt *kräks*

• Twid

mina kompisar hade oxå vitt i alla rum!! förstår inte varför dom sätter vitt i alla rum!? visst vitt är as snyggt! men i en viss mängd.. vi har frågat våran hyresvärd om vi får måla om om vi skulle komma på tanken nångång! och han sa att självklart får vi göra det så länge vi håller oss till "normala" färger... och va fan menar han med "normala" färger!!
    haha!

• giz den allsmäktige

hahaha tror neon rosa går fet bort då

• Panton

om man pimpar hyreslägenheten för mycket så finns risken att hyresvärden höjer hyran eftersom bruksvärdet ökat. sjukt va?!!

• Twid
    Panton skrev 2006-12-08 16:41:17 följande:
    om man pimpar hyreslägenheten för mycket så finns risken att hyresvärden höjer hyran eftersom bruksvärdet ökat. sjukt va?!!
    va!!haha va stört!? fasst här får dom inte höjja hyrorna! det står det i kontraktet! endast en gång om året förhandlar dom om hyrorna!
  • Twid

men giz! det är ju as snyggt!;) jag tycker att det är en välldigt neutral färg

• Twid

det var inte många som bor i hyresrätt

• mama77

ja bor i hyresrätt!!!!!!!!!
    Håller på för fullt att pimpar den Men nästa vecka ska jag hjälpa en vän som flyttar till en 5:a att inreda och måla om..Vi har stora projekt på G där väggmålningar mm. Det planerar att bo där många år så de tar kostnaden den dagen de flytta.
    Lovar att ta för och efterbilder

Men ett tips är att köpa parkett,eller något annat träslag och lägg ovanpå alla fula plastmattor som ofta finns i hyresrätterna, bli så mycket mysigar.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!