Inlägg från: Monsa |Visa alla inlägg
  • Monsa

pimp my hyresrätt!

Vi bor i hyresrätt och det finns bilder på den i galleriet.

Vi hade tur att allt skulle åtgärdas så vi gjorde det som vi själva ville och sen får dom åtgärda med sina standardtapeter den dagen vi flyttar. Golven har vi iof. fått nya.

/M

• Monsa

IKEA har superbilliga och fina knoppar.

• Monsa

Ojsan, ser att någon tipsat om min sida Är själv sugen på något häftigt som ceriserosa

Kontaktplast i valnöt har vi förresten klätt våra köksluckor med, bild finns i galleriet på köket. Vet inte hur det blir när man drar bort det bara. Det kan säkert bli limrester kvar och sen beror det nog på underlaget, möjligt att färg kan hänga med.

Annars är det ju rätt starka dekaler som sitter på bilar och dom går ju att ta bort utan att sabba lacken. Beror nog på underlaget som sagt

• Monsa

Tack för komplimangerna! Önskar jag hade större så vi kunde greja mer Barnens rum ska med fotas sen så småningom, dom har en husvåningssäng, lite sned och vind men jättecool och uppskattad.

Äppelpaj, visst kan du ha kontaktplast på bänkskivan, men du kan INTE ha varma saker på. Jag själv ställer iof. inte varma kastruller eller plåtar på den i melamin heller (den skadas nog då men ltei mer värmetålig) men det går i alla fall inte på kontaktplast.

För övrigt så är det supersnyggt med kontrasten vitt/valnöt!

Jag kan ta lite bättre bilder, vi har nämligen en ny kamera nu så helt plötsligt kan man ta jättefina kort

Även tv-bänk och datorbord är klädda i valnöt

• Monsa

Har lite bilder på mina barns rum, det är dock inte alls färdigt än, deras säng ska målas färdigt mm. Det är lite kul dock att man inte behöver ha det så traditionellt bara för att man bor i hyresrätt

• Monsa

Den har jag köpt i Bredaryd på Smålänningen men det finns ett annat ställe på nätet, vänta ska jag kolla.......

• Monsa

Tryck på Sverige och välj sedan plastmattor i listan till vänster.

• Monsa

Var så lite så.

På fredag blir det förhoppningsvis pimpning av kaklet, svart griffeltavel-dekor som man kan skriva med tavelkritor på.

Mannen testade att sätta upp lite svart kakeldekor och ajsing vad snyggt det var!

Jag är förresten också grymt sugen på en sån matta i en annan färg, finns ju så mycket fint!

• Monsa

Radix Lect, Jag har "hört" att dom lämnar märken!

Om man läser vad det är för något så står det om jag inte minns fel något om att dom är förklistrade.

Fäster man något på en tapet med tapetlim och försöker få loss den sen så händer vad? Jo den undre tapeten skadas antagligen/lämnar fläckar? Jag kan ha fått det om bakfoten men det var så jag resonerade när jag läste om dom.

• Monsa

Här är lite bilder från vår hyresrätt:

hörnan.JPG

hörna2.JPG

natt.JPG

guldblad.JPG

• Monsa

mem, det har jag och min man målat

Det är inte så svårt att måla upp svart på vitt. Finns nog mer abstrakta mönster man kan köpa och klistra upp men det kostar nog därefter.

Gör en schablon eller bara en mall, rita av den och fyll i.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!