Inlägg från: NicoleSthlm |Visa alla inlägg
  • NicoleSthlm

pimp my hyresrätt!

Halloj!! Är vill jag vara med

Vi har precis skrivit kontrakt på en trea och får flytta in till 1 maj....

Till historien hör att dom som bodde där innan har rökt pipa inne i 18 år så väggar o tak är guuuuuula... men hyresvärden ska fixa v-rum och hall iaf....

Det här kommer vi att göra själva:

sovrummen- måla, lägga klick-golv
    köket - måla, lägga golv, byta diskbänk mot bänkskiva och ny ho, måla skåpsluckorna
    hallen- Lägga fejk klinkers....

Vi väljer att göra detta själva för det är billigare än att be hyresvärden att göra det...

Några som har några tips????

They call me Piff........ Piff A Till.....
  • NicoleSthlm
    Prins William: Vi har pratat med besikningsmannen o han sa att tyvärr får rökarna rätt... helt bissart!!! Dom sa att vi fick välja mellan att dom fixade båda sovrummen eller hall o v-rum.... Sen så har hyresvärden tagit bort det där med att lgh fixas efter ett visst antal år... Utan nu får man beställa arbete o antigen betala allt på en gång eller få hyrestillägg.... men sen när man flyttar så får man betala det som är kvar....

Hellre att dom gör nått kostnadsfritt än inget alls......
  • NicoleSthlm
    Prins William skrev 2007-03-10 12:26:01 följande:
    ..... HMm....ja det e klart! hellre nåt än inget! ja du...tycker det e helt bissart! rökarna har ju förstört lägenheten....men men ni kommer ju fixa till den så den blir bra igen!! glöm inte före o efter bilder *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
    Självklart kommer det att blir före o efter bilder!!! Vi kommer iaf ha den snyggaste lgh på våran gata efter att vi e klara

Det roliga i hela kråksången är att vårat badrum i våran gamla lgh blir renoverat så vi bor hemma hos min mamma nu, så vi kommer väl hinna hem precis i tid till att packa.... men men....

Sen måste jag bara berätta om en rolig grej.... DOm som bor i våran nya lgh nu fick sitt badru renoverat för ett tag sen... nr1 så valde dom våtrumstapet o inte kakel... men men... nu till den roliga delen... I köket ovanför diskbänken så sitter det... HÖR O HÄPNA... VÅTRUMSTAPET!!! Samma som i badrummet.... det ser ut som om att det vart en bit över o så satte dom den för att det saknades kakel där.....
Svar på tråden pimp my hyresrätt!