Inlägg från: Twid |Visa alla inlägg
  • Twid

pimp my hyresrätt!

hejhej! åhhh så svårt det ska vara att hitta knoppar till köket...det är lixom 38 knoppar som ska bytas ut och vi vill ju inte bli helt ruinerade...just nu har vi 3 olika knoppar uppe plus dom gammla!!hahah bara för att vänja oss och se om vi gillar några av dom.. her svarta smide, genomskinliga med blått i och silver plupper från ikea... men jag gillar inte någon av dom särskillt mycket..förutom priset:P hahah!

men jag har nog insett att vi måste gå upp i pris för att bli nöjda! har någon tipr på vart det finns knoppar? indiska hade förut om jag inte minns helt fel? är dom dyra?

tipset med dörrarna är kanon! det har jag sagt ända sen vi flyttade i att jag vill ha vita dörrar! vu har ju även dörrar med fönster på in till vardags rummet! asså vad tänker dom på när dom sätter in bruna dörrar..det är hemskt.. var kan man hitta fina dörr hantag!? vill isåfall ha något med liter snirkel och jox på!

vi är ju på jakt efter drömm huset! men vi trivs så bra här! så det känns som att det är värt att lägga ut lite pengar på lägenheten! vem vet drömm huset kanske inte dyker upp försän om 5 år!!

nu ska jag gå huse syn;) och se vad jag kan joxa med!!

• Twid

sambon envisade sig med att vi skulle testa dom silvriga knopparna från ikea!!jäkla skit att han hade rätt! ser super bra ur! kunde jag aldrig tro! vilken otur att det var dom billigaste på ikea! kul att han oxå börjar lära sig nu!!heheh när vi träffades så var det katastrof:P men nu börjar han bli bra på dethär!!

just nu håller jag på att måla en stol till Novalee! ska skriva årtal och hennes namn på den!! får se om det blir bra i slutändan!

och har nästan helt bestämt mig för att måla om alla dörrar i hallen i vår! när pappsen kan ställa ut motorcyklarna så att man kan vara i garaget! har ingen lust att måla dom på plats! fasst justja..vi har ju ett eget garage? men det är nog inte så smart att måla om det är kallt ute..

god jul!

• Twid

jag har lagt in några nya bilder! men vi är inte klara i köket än!

sen när jag får tid ska jag lägga in före och efter bilder på lägeheten!!så ska ni få se va äääääcklig den ver innan vi la vantarna på den!

kul att det har börjat hända lite i tråden igen!!

• Twid

va fint alla bor!

blir så avis på er som har en lätt möblerad hall!! skulle så gärna vilja ha så att man kna ha en bänk av nå slag! men våran jäkla hall råkar vara fylld med fula dörrar=/ går lixom inte att möblera.. det är nog det ända med den här lagenhetan som jag stör mig på=(
    annars trivs jag så bra, bara jag får pyssla om lite!!haha!

vi har funderat sen vi flytta in på att skaffa antingen ett msals bord eller en bar och ha i vardagsrummet..men vi kan inte bestämma oss.. kolla in i mitt galleri och säg va ni tycker!! bar eller matsalsbord? det ska isåfall stå där det fula vitrinskåpet och datorn står nu!

Mer liv i tråden tack! hehe!

• Twid

hej! här har det hänt grejjor!! va roligt! 

har just nu torka på ideer=/ när lönen kommer ska jag nog åka iväg till ikea och köpa lite hyllor och ett nytt data bord! vårat håller på att falla sönder trots att det inte ens är ett år=/ ikea har ett i lack serien tror jag det var ett högt med hylla och whitboard på!det var ganska coolt! och så får man ju förvaring oxå! oxh då hade jag tänkt dela av data delen i verdagsrummer med en genomskinlig gardi!n men har inte bestämt mig! har planer på att flytta ut datorn i matrummet oxå...och köpa ett barbort till vardagsrummet!!

men aldrig kommer vi bestämma oss!!hahah!

måste ta ett kort på vårat kök! så att jag kan få smakråd på om vi törs måla om ovanför spisen!! tror att det skulle bli snyggt! efter som att vi inte har någon köksfläkt så ser det bara allmänt vitt och tråkigt ut!! funderat på om vi ska sätta upp en rad med små hyllor..men dom kommer ju bli så flottiga..åhh va jag inte kan förstå varför dom inte har köksfläktar i dom här lägenheterna..morr..

lägga trä trall är ju en superbra ide! det hade min syrra på sin balkong förut!
    ibland har dom billigt på överskott har jag sett! men på chepy så har dom såna där ark i både trä och sten! skulle vara coolt med stenplattor på badrymmet men det skulle nog bli kallt! och sen har vi grå sten mossaik..*utk*

• Twid

Pallas: Oj va modigt!! att flytta in i en osedd lya!! men ni komer får det kanon fint hur lägenheten än ser ut! va spännande! är det en stor lägenhet!?

• Twid

Hej igen!

haha åter igen har jag gjort om hallen:P men bara provivsoriskt! hahah alldrig bler jag nöjd! blir en rutt till ikea när lönen kommer! ska köppa vägg hyllor och ett data bord!

är nästan 100% säker på att jaa ska hänga upp gardiner runt själva data platsen så att man bara kan dra för när man inte sitter här! och så lixom ha ett "mini kontor" i vardags rummet..men att man ändå kan dölja det!

har idag köpt lite nya ljuslyktor och sånt!! helt galet va mycket ljuslyktor jag har! men det är kul att byta och flytta om! sånna små grejjer kan göra sååå mycket!

ska nog städa undan disken och ta ett kort på vårat kök:P hahah!

ha det guld!

• Twid
    tjej18 skrev 2007-01-20 01:07:34 följande:
    Twid- kul lägg gärna in bild på erat kök =)
    det ä'r lite svårt att komma med tips när man inte vet hur det ser ut! men det låter ju iaf relativt frächt!? men att byta knoppar/hantag på luckorna gör såå mycket! vi hade stora vita plast knoppar..så vi bytte ut dom till ikeas billigaste silverknoppar! och bara det blev mycket frächare! sen att vi målade i kakel fogarna var nog det bästa vi kunde göra! blev super snyggt!

hur sitter kakel derkoren? tycker det låter as snyggt med svart och vitt! fasst det beror ju på hur dekoren sitter!

kul med större lya! hoppas ni kommer att trivas!!
  • Twid
    Kajsan skrev 2007-01-20 01:10:08 följande:
    Vi har gjort ganska mycket i vår hyresrätt.( Bilder finns i galleriet)Men främst kan jag tipsa om att begära att få saker utbytta när de börjar kännas sunkigt.Det har man ju oftast rätt till.Vi har fått ny spis, badkar, blandare överallt, etc.
    Va fint ni gjort!! blev helt kär i tapeten med krussiduller på!! håller med om att din kyl och frys var galet! men det vart ju as coolt! modigt! jag som velar om jag ska våga måla en mörk färg över spisen!;) men nu kan jag ju inte vara feg! bara å tuta och köra! haha!

anledningen till att jag vill måla över spisen är att det bara ät TOOOOMT! efter som att vi inte har nån köksfläkt=/  och så skulle jag villja ha några hyllor! men sambon vill inte ha nå hyllor för han tycker att det skulle bli flottigt så snabbt..men va tusen det är jag som är chefen här hemma:P
    hahahah!
  • Twid
    Prins William skrev 2007-01-22 17:57:37 följande:
    weeeiii jag ska få ny diskbänk!!! o jag får välja färg o allt sj weeeeiii nu jäklar så ska det bli fint i mitt kök!!! *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
    Härligt! vi fick ny diskbänk när vi flyttade in här! och nya tapeter i alla rum! och ny målade tak och allt sånt! men kan säga att diskbänken gör SÅÅÅ MYCKET!

hade vi haft kvar dom där fula i plastliknade material hade jag f*n inta pallat att bo här!

ta före och efterbild på bänken kan va kul å se!!
  • Twid

coolt med bofond i hyresrätt! tacka och ta emot! här är det bara bostadsrätterna som har det!

nu har jag lagt ut lite före och efter bilder!! men som vanligt har jag gjort om en del sen bilderna togs!haha! och mer ska det bli! när lönen kommer ska vi ge oss på "data hörnan" och kanske slå till och köpa en bar eller ett bar bord vi får se! ska ringa hyresvärlden och lura till mig en ny spis oxå! sen är hemsk! men kan ju dra till med en fuling typ att den värme sjukt ojämt eller nå sånt!!haha!

kolla på bilderna i mitt galleri och kom med tips på vad jag kan göra på den tomma ytan över spisen! jag har funderat på att måla med sån där svart skoltavel färg..och sen sätta upp några små hullur..men kanske blir för mörkt..kom med tips! nån annan färg som kan passa? ahhh blir galen:P hahah!

• Twid

Hej! har varit lite inaktiv här märker jag! Har haft fullt upp! för nån kväll sen kom jag på att jag var tvungen att städa klädkammaren i hallen!! vilket ledde till att jag rev ut allt och lyfte av dörren! målade de fula trähyllorna vita! och vips hade vi ett "dressingroom" eller en alternativ hall! så nu kan jag äntligen ställa en byrå i hallen! Blev hur bra som hällst!

har hängt ett skynke längs hela väggen! lite inspirerat från "Monsa" tror jag att det var!! det vart såå snyggt! glömde självklart ta en före bild.. men ska ta en efter bild iaf när allt är klart! ska hänga upp ett fitt skynke över hyllorna uppe i taket, så att man kan dra för och ha lite skrot där bakom!!haha!

uhh jag är så stolt! blev sjukt bra! slippa ha massa jackor och skor i våran smala hall!

ha en kanon fin dag!

• Twid

Vilda 12: shit din lägenhet låter ju helt galen!! och sjukt snygg! kan du inte lägga upp några bilder!?! skulle så gärna vilja att novalees rum var "solgrönt" haha! men fick nöjja mig med en ljusgrön tapet! fasst den är oxå fin! funderar på att kleta upp några wallisar! men som någon annan funderat på så är det just det där om dom lämmnar märken.. men isåfall får man väll ta den smällen när man flyttar! har pratat med våran färghandel om våtrumsfärg! och dom sa att vi inte behövde göra något annat än att tvätta av väggarna i badrummet nog! för eftersom att vi inte skadat fuktspärren så är det bara att måla över! så då skulle det inte bli så dyrt! åhh vill så gärna bli av med den där hemska ljusgula färgen..*bläää*

• Twid

oj?? vart tog mina radbyten vägen??hahah!

Svar på tråden pimp my hyresrätt!