Inlägg från: eilema |Visa alla inlägg
  • eilema

pimp my hyresrätt!

Shit, jag skulle också vilja ha en fond att få göra om för! Här får vi stå för rubbet själva.. Så länge det inte handlar om spisar osv som BEHÖVS bytas ut. Men det ska mycket till innan d anser att det måste bytas ut. Jag hade tur när jag flyttade in och fick taket ommålat, nya tapeter i alla rummen utan sovrummet, fick ny spis och vitt kakel i köket istället för VINRÖTT som var där först! Jag vill sätta nytt golv i sovrum, hall, kök och matsalsrum, men det verkar som mycket jobb med sådant klickgolv. Frågan är om jag fixar det själv..

Någon som kan hjälpa mig hitta nougatfärgat kakeldekor? Finns ingenstans.

Det är en Lillebror !!! (v.25+1=104 dagar kvar!)
  • eilema
    Pallas skrev 2007-01-23 23:04:01 följande:
    eilema: Jag har lagt klickgolv i en hel lägenhet utan att ha gjort det förr, det var lätt som en plätt! Man behöver rätt verktyg bara, samt en liten introduktion om hur man gör, vilket du borde kunna få där du köper golvet. Det underlättar förstås om man inte har tummen mitt i hela handen...
    Åh, då kanske jag vågar prova om det inte är så svårt.. Såg att de hade jättefint klickgolv på Rusta billigt!
    Det är en Lillebror !!! (v.25+3=102 dagar kvar!)
  • eilema

tjej18: Okej, fler som tycker det inte är så svårt! Börjar spinna mer och mer på detta.. det skulle nog göra en otrolig förbättring här ist för den fula hemska gråa plastmattan som finns i hela lägenheten. *spy*

Idag har jag pulat lite och satt in micron i ena köksskåpet! Men micron är nån cm djupare än skåpet så jag måste plocka bort luckan, men givetvis har jag slarvat bprt min stjärnskruvmejsel och får inte loss skruvarna med en kniv, så nu äe det snyggt, haha!!

Vill köpa kakeldekor!! Typ nu, helst i går! Men hittar inte någonstans i nougatfärgade.

• eilema
    kajsa835 skrev 2007-01-24 12:24:01 följande:
    eilemadu kan väll köpa självhäftande plast och klippa ut rutor själv? så gjorde jag, men jag vet inte riktigt om det är det ni menar med kakeldekor...men sådan plast går bla att köpa på konstnärsaffärer, tex inex i göteborg. och på en del färgaffärer. eller en skyltaffär, allså där man gör skyltar. nånstans borde det ju finnas nougatfärgad!
    Jo så kan man ju göra i värsta fall om det inte finns någonstans i färgen jag vill ha, men hade varit skönt att få redan färdigutklippta raka och ordentligt gjorda. *latfis som man är*
  • eilema

Jag frågade på Coop idag om de hade enfärgade kakeldekor, men fick svaret att det som fanns på hyllan var det som fanns. Delfiner, citroner och kryddor.. mmm, fint. Ska se om jag orkar inom färgbutiken i morgon, de borde väl ha kakeldekor?

Det är en Lillebror !!! (v.25+4=101 dagar kvar!)
  • eilema

Jag vill helst slippa beställa dekoren, för jag vill kunna se den IRL innan jag köper den.. an lätt skilja lite på nyanserna när man beställer.

• eilema
    Schweizernöt skrev 2007-01-25 10:21:10 följande:
    ja, alltså.Vi fick klippa till våra själva. Det kanske inte är kakeldekor, det kanske är självhäftande plast?Sambon köpte det iaf på Coop Bygg!
    Aah, då var det inte så konstigt. Jag frågade bara om kakeldekoren.
  • eilema

Det här är helt jädra sjukt!!!! Jag har nu varit på Håkanssons färg, Färgbutiken, Maxi, Coop Forum, Jem & Fix, Harald Nyborg, Cheapy och Rusta. INTE EN ENDA har enfärgade kakeldekor!! Jag blir precis tokig! Varit i varenda tänkbar affär i hela karlskrona och ingen har mer än fula citroner och skit..

• eilema
    Pneu skrev 2007-01-25 19:52:50 följande:
    eilema - www.kungsfarg.se
    Vilken inspirerande sida!!! Fastnade för de där självhäftande kontaktplasterna man kan piffa upp köksskåpen med!! Hur fungerar dom? Klistrar man bara på dom på skåpen? Kan man ta bort det sen om man skulle flytta? Blir det i så fall snyggt när man tar bort det, och är det lätt att sätta fast så det blir fint?
  • eilema

Måla 3 väggar och tapetsera fondväggen, går det?? Hade bestämt mig för att måla om i sovrummet sen hittade jag en grymt snygg fondtapet som jag bara måste ha, men då kanske jag måste tapetsera hela rummet. Eller går det att bara ha tapet på fondväggen.. Det låter inte snyggt.

Det är en Lillebror !!! (v.26+3=95 dagar kvar!)
Svar på tråden pimp my hyresrätt!