Inlägg från: eilema |Visa alla inlägg
  • eilema

pimp my hyresrätt!

Vad roligt!! Har kommit på nu att jag istället för att köpa lite här och lite där till lägenheten ska jag börja göra klart sovrummet allra först och främst. Nya tapeter, beige/bruna nånting, men en skitsnygg fondtapet från Coop jag såg när jag var där sist. Nya gardiner, 2 byråar till barnen, spjälsäng till lillebror, ett litet nattduksbord till mig, matta, lampor, hela kittet. Det blir nog jättesnyggt!! Hoppas jag har råd att fix alltihop i februari så jag får det klart och kan ta mig an nästa rum i mars.

Idag när jag satt i köket hörde jag ett RATCCCHHHHHHHH från sovrummet. Rusade in och hittar min 1½ åring med hela jäkla bården i näven. Han har fått tag i en flisa på kanten och dragit av hela bården!!! Tur för honom att jag precis bestämt mig fö att göra om där inne, annars tror jag nog jag ställt mig frågan "Är det verkligen inte tillåtet att slå barn?" Nää, skojar bara, skulle aldrig slå honom, men ibland undrar man.

Det är en Lillebror !!! (v.26+3=95 dagar kvar!)
  • eilema

Nämen, här var det lågtrafik!
    Jag ska ge mig ut i snöstormen alldeles strax på jakt efter tapeter till sovrummet. Vill börja nu nu nuuuu!!! Men måste ha barnvakt för o få tapetsera i fred, annars kommer det inte gå med en nyfiken 1½ åring som bara SKA "hjälpa till"!

Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
  • eilema
    Prins William: Oh vad skoj! Vad är easy up tapeter för något? Jag hittade tapeter!!! Sååå glad!! Min ena kortvägg är täckt av vita garderober, så den får vara som den är. De 2 långväggarna får beiga tapeter och sista kortväggen, där fönstret sitter, blir brun med ett beiget mönster i. Ascoola!! Köpte även gardiner till rummet. Panelgardiner. Ett par beigebruna och ett par vita som ska sitta omlott. Och ett bäddset till min säng. Nu vill jag bara börja!! Hoppas mamma kan ta Theodor i helgen så jag får fixa allt!

Nu återstår av shoppingen till sovrummet:
    Byrå
    Sängbord till mig
    En fönsterlampa
    Blomma i snygg kruka
    Spjälsäng
    Överkast + prydn.kuddar till min säng jag såg på maxi jättefint idag. 2 bruna och 2 vita tänkte jag och överkastet i samma färg, typ brunt eller nått.
    Vägghylla man liksom borrar upp.
    Matta

Någon som vet vart man hittar sån hylla? Bara en vanlig planka man borrar upp, utan pinnar under och så, det ser ut som om hyllan bara sitter fastklistrad på väggen. Var hittar man sån förutom IKEA?

Nu kliar det rejält i mina fixar-frasse-fingrar!
  • eilema
    Squeezetoy skrev 2007-02-07 14:36:44 följande:
    Med Easy Up tapeter så rollar man lim på väggen istället och tapeterna behöver inte ligga och svälla eftersom de ät gjorda av ett stumt material. Jättesmidigt. Vi har tapetserat med både och. Tycker att det går snabbare att tapetsera med såna. Mindre kladd också.
    Ah, smart! Jag köpte vanliga, tror jag. Hur länge ska tapeter svälla innan man sätter upp dom? Jag har bara tapetserat en gång förut och kan inte minnas att jag lät dom ligga och svälla.
  • eilema

5 minuter såg jag nu att det stod på dom..

• eilema
    Prins William: Svart/vitt blir nog jättetufft!! Mitt sovrum ska gå i vitt, beiget och olika bruna nyanser. Fina grejer i galleriet! Tycker absolut ni ska satsa på Malm sängen, den är finast!
  • eilema
    Lejra skrev 2007-02-07 15:53:57 följande:
    eilema: Tror Netto hade nån sån vägghylla som du ville ha med dold upphägning! Tror även Jysk har någon variant på den... Kolla på blocket annars om du hittar någon som vill bli av med sina gamla lackhyllor!
    Jag har ingen bil så det blir lite svårt att åka och hämta hemma hos någon. Men ska kolla på Jysk om de har! Tack för tipset! Trist när man inte har Ikea i närheten som alla andra.
  • eilema
    Prins William: Hela min lägenhet kommer gå i dom färgerna. Jag har blivit helt förälskad i dom! Men tror jag ska försöka smyga in någon liten färg i varje rum så det blir lite mer personligt.
    Kollade hyllorna i ditt galleri, och det är inte sånna jag menar, utan sånna som ser ut som ett tjockt hyllplan i en bokhylla typ.
  • eilema
    Prins William: Ja jag tänkte köpa i bok tänkte jag, eftersom byråsarna (5 lådors, 1 bred och en smal) plus mittsängbord kommer vara i bok, så då matchar det bäst..
    Vill åka till Ikea, men måste få tag i bil för det, 10 mil till närmsta Ikea.. Hmm.. undrar om jag ska försöka flirta lite med mamma. Men jag vill åka snart, inte om flera månader ju!
Svar på tråden pimp my hyresrätt!