Inlägg från: soffi86 |Visa alla inlägg
  • soffi86

Islam & räntefria lån?

men vad fan nu ar vi i sverige o rattar oss efter svenska lagar sa om nu reinfeldt tycker det ar sa bra att alla lagenheter skall bli bostadsratter o att alla skall lana de pengarna (en del maste forstass det) sa far da dessa muslimer finna sig i det for vi ar i SVERIGE och skall da ratta oss efter SVENSKA lagar och inte koranen skriven pa 600talet. likadant som vi inte rattar oss efter bibeln och dess historier! Tror dock att man skall bosatta sig i Iran eller ngt for att kunna ga efter koranen - sa det ar ett hett tipps om den nu ar sa viktig!

• soffi86

jag ser faktiskt inget problem heller, bor man i sverige foljer man sveriges rikes lag och inte koranen = daremed basta! passar det inte sa far man flytta, inte svarare an sa!

• soffi86

Vilka svenskar skall inte ha rantor??

• soffi86

santos v2: jaaa det undrar jag ocksa! socialbidrag. Vet att det ar vaaaldigt manga invandrare som har socialbidrag tex...hur funkar det da??ar inte det ocksa fel?

• soffi86

okej men vi kan ta csn da... skall inga muslimer ta csn - det betalas ju tillbaka med ranta!!

• soffi86

man valjer sjalv om man vill ta bolan eller inte!

• soffi86

so the end of this ar alltsa att: inga muslimer tar csn o "vanliga" banklan?!
    hmm...jag vet jattemanga muslimer som tar csnlan o bolan tex. sa det dar stammer inte. muslimer far anpassa sig till sa som det faststalls, precis som alla andra, att det skall bli av de sm sitter vid makten.
    for det verkar vara en javla dubbelmoral som typ alltid nar det galler religion.

Svar på tråden Islam & räntefria lån?