Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Jag ska köpa guldfisk!! =)

vi har oxo akvarier...glaskulor är for smala överst, så det blir inte så stor overflate var vattnet kan ta upp syre...den är ju större ju längre ner man kommer, men där är ingen luft..fattar? Jag har haft 30, 45 och 60 liters, ett tag alla på en gång, nu har vi ett på 250 liter, mycket bettre...det behöver inte skötas på samma sett som ett litet, for det är en bra pump man får köpa till, som står utanfor akvariet..man bara stänger for slangerna, kopplar ifrån pumpen, tar inn den i badrummet, och rengör...vattnet skifter man ut helt en till två gånger i året, annars kanske halva..det brukar bli 12 hinkar, kanske 14..är man två går det fort..när man skal ha i vatten igen fyller man badkaret med vatten, och bara fyller hinkarna där...handukar är bra att lägga ut på golvet framfor akvariet...ett 250 liters akvarium ger så mycket tillbaka i jamförelse med et litet..vi köpte et ca. 50 liters akvarium till vår brorson, allt gick på 400 trpr jag, det är bettre än kula...

• norgesessan

det finns pumper till kulor oxo....titta hos en djuraffär...en kommentar om at ingen seriös säljer kulor, i malmö säljer dom allt, tillochmed kulor....vi har varit på varenda...

• norgesessan

mina kampfiskar fick barn, och det blev lite fiskincest, men alla hanor som föddes tillsammans kunde leva tilsammans oxo..men mamman måste bort, annars blir hon mördat av hanen(hanen passar barnen efteråt)jag rekomenderar oxo det 8kantiga, om du inte vill ha ett vanligt akvarium...du som aldrig tömmer akvariet helt, hur sköter du det? på tal um ålder påfiskar, jag har en sugmal som fyller 9 år nesta april.....(algeätare) den är så himla lång, och kan leva i 20 år...

Svar på tråden Jag ska köpa guldfisk!! =)