• Minna72

Minnas tjejer

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och som nu faktiskt hunnit en bit in i vår efterlängtade graviditet. Så låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

• Svar på tråden Minnas tjejer
  • förväntan

Jag har haft en ide om att jag älskar korv med bröd och potatismos de senaste veckorna. Kanske får bli till middag igen om inte älsklingen har en bättre idee.

Kun, ska du äta Pitepalt, med det är itne den med blod va?

• Kun

Roligt , alla äter något med potatis (folsyra) i. Bra av oss!!!
    Förväntan, japp Pitepalt här!!!
    Dock ej blodpalt.

Pitepalt / Kams m. rimsaltat fläsk, morot, smör o lingonsylt 

Gräset är grönt där man är, bara man kommer ihåg att vattna det
  • förväntan

Kun har du prövat blod-palt också? Tänker alltid på Emil i Lönneberga när jag hör Palt.

• Kun
    förväntan skrev 2006-12-11 16:53:13 följande:
    Kun har du prövat blod-palt också? Tänker alltid på Emil i Lönneberga när jag hör Palt.
    Japp, syrran gör blodpalt OFTA. Men tycker att det är lite småäckligt att äta.
  • Kun

Åt Emil Palt? Var inte det småländska kroppkakor???

• förväntan

Han skulle göra palt på grise-blod. Antar att palt inte är värre än blodpudding och det är ju gått.

• förväntan

Tror Emil tappade pal-skålen över huvudet på sin pappa.... (var emil-fan när jag var liten)

• Kun

Ja just det...så var det ju....

• förväntan

Nu tillbaka till pluggning. Har druckit en cola och ätit en lussekatt så jag ska bli lite hyper.

Svar på tråden Minnas tjejer