Inlägg från: bebisetta |Visa alla inlägg
  • bebisetta

Restless leg(s)

Jag blir galen på mina ben!
    Eller, för tillfället endast det vänsta. Det pirras o killas och jag kan inte vara still. Att promenera ska tydligen hjälpa men eftersom jag är igång hela dagarna på jobbet så tycker jag att jag gått nog under dagen.
    Någon som har ngt annat tips? Just nu hjälper hård massage och "gnuggningar" tillfälligt men inte länge.
    Detta händer på kvällarna och ibland på nätterna när jag helst vill ligga i soffan med katten i knät. Jag är i v 30.
    Hoppas ngn har tips innan jag kreverar!

• Svar på tråden Restless leg(s)
  • bebisetta

Tack för alla svar o tips. Enl. senaste testerna ska jag inte ha brist på ngt men det var iof 4 veckor sen. Jag har precis börjat äta järntabletter men i lågdos eftersom jag även har trög mage. Äter även vitamineral kvinna varje dag.
    Nån som tror jag behöver mer järn? Det är 9mg i järntabletterna och 18mg i vitamineral.
    Ska prova stretcha benen innan jag lägger mig ikväll.

• bebisetta

Föresten skönt att höra att det inte bara är jag som har pirr i benen...

• bebisetta

min bm vet vad jag äter så det är nog inga problem. Hon vill dessutom att jag ökar dosen av järntabletterna när jag märker om det går bra för magen. men ger sig inte mina ben så ska jag ringa o kolla vad hon säger.

• bebisetta

Alderia: Ok! Ska kanske kolla in dem då. har man dem på på natten oxå eller?

Svar på tråden Restless leg(s)