Inlägg från: Allegra |Visa alla inlägg
  • Allegra

Kroatien!!!

Hej
    Min pappa är kroat. Skall ni till Makarska bör ni besöka Split Pula ligger ganska långt därifrån (Pula är självklart vackert). Ni kanske tom flyger till Split?

Skickar lite länkar, jag har ett par bilder i mitt galleri pappa bor på ön Ciovo vid Split. Som folk har sagt är det mkt steniga stränder i Kroatien. Makarska har underbara steniga stränder med släta lite mindre stenar.

Öarna utanför Split är också att rek
    Hvar,Brac, Solta, Vis, Korcula eller varför bara besöka en, varför inte en öluff?

Skickar lite länkar
    www.visitcroatia.nu
    www.scandjet.se

Är det nåt du undrar över får du gärna fråga.

Lycka till!

• Allegra

Gbgtjej
    Jag skulle åka till trakterna runt Split eller öarna däromkring just för att det finns flyg till Split och sedan att man inte behöver färdas långt efter att man är framme vid resmålet.
    Split ligger ca 20 min från flygplatsen sedan finns det färjor som tar ca 50 min till tex ön Brac, barnvänligt och bra och oftast kan man fixa boende redan innan. Dessutom går färjorna ofta.

Vi har rest med barnen dit (inte till Brac men till ön Ciovo) varje sommar sedan våra äldsta barn (tvillingar) var 1,5år. Vi har både bilat och flugit.
    Ciovo ligger nära flygplatsen och har broförbindelse med fastlandet, vi har hyrt bil via Hetrz här hemma och den har väntat på oss på flygplatsen annars har vi haft egen bil.
    Sist gång flög jag själv med tre barn, maken kom sedan nu till sommaren skall vi åka med fyra barn ...har ännu inte bestämmt om vi flyger eller bilar....
    Det är enkelt att hitta privat boende både i fröväg och på plats om du är intresserad kan du få lite länkar, hojta till bara!

• Allegra

Tack
    Det blir säkert bra vad ni än väljer, grejjen är ju den att hela kusten ser ut så på ett ungefär. Och jag viasar ju bara en liten del av det hela sas
    Ha en trevlig semester!

Svar på tråden Kroatien!!!