• jungfu

Kan jag ge min 1-åring whisky mot hosta?

Hon har sån förskräcklig slemhosta, och har legat i tre nätter nu utan att kunna sova ordentligt. Och på apoteket säger dom att man kan börja med hostmedicin först när de fyllt 2... Så då funderade jag på aceton, eller kemiskt ren bencin. Men det kanske är lite för starkt?

Har nån testat sprit? Whisky? Eller konjak, kanske dämpar slemmandet lite bättre.

Ättika eller WC-rengöring kanske skulle funka, utspätt med vatten...

Några tips på andra kemikalier!??

• Svar på tråden Kan jag ge min 1-åring whisky mot hosta?
  • sleeping sun

Folk på FL är lite trötta märte jag. Höll på att sätta kaffet i halsen när jag läste rubriken på tråden men såg sedan att den låg i humor haha. Ni är roliga ni ASG

Stolt mamma till Marcus
  • PaulineS

Jopp, tyvärr....Men du får fixa en såndäringa gammal flaska som e gjord av horn...med en tygtut längst fram

• educated ninja

Testa lite weed, då blir hon lugn och gosig och sitter bara och funderar lite i ett hörn *tumme upp*

• jungfu

Pauline, jesus christ... Säljs dom på e-bay tror du?

• vadskajaghetadå

jag skulle köra med ättikssprit..

• PaulineS

vet inte...min mamma har en sån!

• jungfu

ninja, jag provade weed när hon hade 3-dagarsfebern men hon blir så jälva paranoid i flera veckor sen, tror att alla är ute efter henne o ser fiender överallt - man orkar inte med henne då

• jungfu

ättikspriten kanske kan smaksättas med nåt. kakao, kanske. Så det inte blir FÖR äckligt.

• På Tiden

Nu gjorde jag det igen!! Läste tråden och satt i halsen innan jag läst klart och hajjade!
    *asg*

Lika hemskt varje gång det händer!!

• jungfu

Haha, välkommen På Tiden! Kanske humortrådarna borde ha en annan färg... Eller vara fetstilade eller nåt...

Svar på tråden Kan jag ge min 1-åring whisky mot hosta?