• jungfu

Kan jag ge min 1-åring whisky mot hosta?

Hon har sån förskräcklig slemhosta, och har legat i tre nätter nu utan att kunna sova ordentligt. Och på apoteket säger dom att man kan börja med hostmedicin först när de fyllt 2... Så då funderade jag på aceton, eller kemiskt ren bencin. Men det kanske är lite för starkt?

Har nån testat sprit? Whisky? Eller konjak, kanske dämpar slemmandet lite bättre.

Ättika eller WC-rengöring kanske skulle funka, utspätt med vatten...

Några tips på andra kemikalier!??

• Svar på tråden Kan jag ge min 1-åring whisky mot hosta?
  • jungfu

Men jag fattar inte varför tråden flyttats till sandlådan? Vem har gjort det?

• äntligen med barn

Hur kan du bara fråga/tänka tanken???????????????

• LaFontaine

TS: Av erfarenhet vet jag att whiskey kan vara lite svårt att få ner. En rejäl päronkonjak tror jag nästan är bättre. Det bränner skönt, men smakar ganska gott. Ungefär som fruktpuréerna. Xanté i pipmugg är fantastiskt!

• laven

Slägga fungerar bra - så sover de gott också.

• Madde1986

Måste ju säga att det jag läser låter fruktansvärt. "spruta lite parfym i halsen","alkohol" och "wc-rent". Allvarligt hade Ni velat ha de för lite hosta. Ring en läkare det är väl självklart att de finns hostmedicin till mindre barn oxå!!!

• Missing Wolf

Kaustiksoda brukar lösa proppar, det är nog bra mot slempropar oxå.

• Kagura

Madde4986

Jag tycker ju att hon ska hälla över och flambera. Tyst på ungen, och middag. Två flugor i en smäll.

• siamesen

Ärligt talat..HUR kan du ens tänka tanken??

VET du hur lang tid det tar att snickra till ekfaten whiskyn ligger i?

VET du hur svart det är att fa till den rätta smaken?

Och det tänker du slösa pa ett litet barn...är du helt vansinnig?? Eller bara full??

• jungfu

Siamesen, nej jag är heroinist. Allt går så väldigt långsamt för mig, det är därför jag fortfarande - tre dagar senare - inte har gjort nåt åt hostan än... Sitter bara framför datorn och funderar på alternativen

Svar på tråden Kan jag ge min 1-åring whisky mot hosta?