Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Bröstcancer...

Finns det någon vänlig själ som kan något om knölar i bröstet.
    Jag har hittat en knöl och fick veta att jag får vänta i 5 veckor innan jag kan få tid.... den här väntan kommer ta kol på mig... Hur ska jag överleva julen i denna väntan...

Känner man av i kroppen att man har cancer??? Gör det ont när man har det eller känner man ingenting??

Allt vill jag veta, om ni vet något...

• Svar på tråden Bröstcancer...
  • Anonym (orolig)

Jag ammar inte, det är 10 år sedan jag slutade med det...

Allt kom i samband med förra månadens äl, då jag hade mycket värk i båda mina bröst, kändes som att jag hade inflammation i dem båda.... och då började jag känna och upptäckte då knölen i mitt högra bröst.. Kan inte säga att själva knölen ömmar, men jag blir öm när jag berör den... det gör däremot mer ont utåt armhålan... men jag vet inte om smärtan kommer sig utav att jag är förkyld och har jätteont i halsen.

Hon förstod hur orolig jag var och när jag berättade att både min moster och mormor har haft bröstcancer så sa hon att hon skulle se till att jag fick tid för mammografi först, trots att jag inte har åldern inne... och det kunde gå lite fortare, men inte iår.. ..

Tack så mycket för era svar... jag kan inte sova om nätterna och jag tänker inte på något annat... Jag trodde i mitt stilla sinne att jag skulle få tid idag.

• Anonym (orolig)

Jag kan ju vänta ett par dagar och se om jag får en kallelse... och har jag inte fått någon på tisdag nästa vecka så ringer jag igen. Hon sa att jag var jättevälkommen och ringa om jag hade några frågor eller om jag behövde prata av mig!

Tur att hon var förstående och trevlig iaf!

Försöker tänka positivt att det bara är en mjölkörtel som av någon anledning är inflammerad.

Funderar på en sak... Jag äter rosenrot och det stimulerar ju östrogenet.... om det kan vara så att jag har bara fått ökad stimulans i kroppen som gjort en körtel större.... eller så griper jag efter halmstrån...

• Anonym (orolig)

Tack optimisten... jag kände ju att rosenroten stimulerade mig rejält, då jag fick väldiga pms besvär med mycket mer ökad ömhet i brösten som försvann så fort mensen dök upp...

Jag ska få tid för mammografi och jag kommer också be att få komma regelbundet efter det här, oavsett vad proverna visar..

Förmodligen är det väl så att det olika från landsting till landsting, men som du sa, så sa hon att julledigheter påverkar tiden... men hon kanske kan få in mig snabbare... Hon skulle prata med läkarna och kanske, kanske prioriterar dom mig??

Stå på dig och fortsätt tjata på din syster!!! Klart hon ska kolla upp knölen!

Kramar till er alla

• Anonym (orolig)

Hej igen,

Ska försöka svara på era frågor *ler*.

Nej remissen har jag inte fått från min husläkare, utan från bröstmottagningen som jag ringde till. Min VC ville inte att jag skulle komma dit, utan hänvisade mig direkt till bröstmottagningen.

Jag vet inte om jag har feber, men jag har ruskigt ont i halsen.

Vet inte om knölen växt snabbt... men den är lika stor nu som för 1 månad sedan...

Pratade med min moster som är under behandling just nu och hennes elakartade bröstcancer var osymetrisk och hon trodde inte att min som känns mer som en böna i formen var farlig, men att det var bra att jag kollade upp den...

Jag har så svårt att prata med min moster då jag lider så fruktansvärt av att hon är sjuk och jag vet att hon mår dåligt... hon har den elakaste cancern man kan ha!

Jag pratade med bröstmottagningen i dag och jag ger dem en vecka med att skicka remiss, sen så ringer jag...

Tack så mycket för ert stöd!!!

Kramar

• Anonym (orolig)

Hej Marija,

Hon på bröstmottagningen sa att ser de en knöl på röntgen så kommer de att ta biopsi på den direkt och jag kommer få tid till kirurgin, så jag hoppas att de tar allt på allvar.

• Anonym (orolig)

Tack, det hoppas jag också!

• Anonym (orolig)

Hej alla ni som varit snälla och svarat på min tråd....

En stilla undra. Jag hade ägglossning i helgen och igår kväll när jag kände igenom brösten så kände jag att knölen blivit större och jag börjar ömma i bröstet... tror ni att det kan vara normalt, jag tänker på att jag brukar ju få ömma bröst när jag ska ha mens, men jag har inte ont i andra bröstet...

• Anonym (orolig)

Jag äter bara rosenrot mellan mens och äl för att öka äggproduktionen... men kanske ska sluta göra det och se om det blir bättre....

Hade nog velat komma till VC och fått dem att titta på det, men jag var inte välkommen dit?!?!

• Anonym (orolig)

Nu har jag fått tid till doktorn... Kl 11.00 ska jag vara där....
    Sköterskan var jätteförstående... jag ska att jag kan verkligen inte vänta in en remiss från bröstmottagning om 5 veckor... Självklart inte fick jag till svar...

Vilken tur att hon jobbade idag!

Svar på tråden Bröstcancer...