Inlägg från: optimisten |Visa alla inlägg
  • optimisten

Bröstcancer...

Rosenrot kan ju stimulera så det kan ju göra att du känner en förstorad bröstkörtel.Min mamma har haft bröstcancer så jag känner igen din rädsla. Men jag har alltid undrat om man inte har rätt att få gå på mammografi tidigare  när man har det i släkten? Måste man först ha remiss från familjeläkaren då eller kan man ringa till bröstmottagningen direkt, någon som vet här?
    5 veckor tycker jag också låter som väldigt lång väntetid för min mamma tog det ca 1 vecka att få veta. Men nu är det ju snart jul och ledigheter om det är det som fördröjer det hela?
    Min syster har nu känt en knöl i bröstet men hon vill inte gå och kolla sig fast att jag försöker övertala henne Jag önskar dig iallafall lycka till och håller tummarna att det inte är något.

• optimisten

TS: Har knölen kommit fort och växt snabbt? Det kan vara en varningssignal då fettknölarna tar längre tid på sig att växa. Ring du idag och be om att få en tid lite tidigare!Styrkekramar till dig!

• optimisten

Svårt för oss som inte är läkare att ge dig rätt diagnos men jag tycker att det låter som att du skulle mer ha en infektion i körtlarna i bröstet,när man får mjölkstockning så känns det ju likadant och stämmer in på dina symtom fast det var ju länge sedan du ammade men en infektion kan du ju ha ändå. Har du slutat med rosenrot nu?Har du blivit kall kanske?

• optimisten

ASK: Skönt att få komma så fort Du kan väl uppdatera mig och oss andra här på fl hur det gick. Eftersom jag har bröstcancer i släkten så är jag själv orolig men än så länge har inte jag känt något. Hade en knöl i bröstet när jag ca 22 år och då fick jag komma till bröstmottagningen inom några dagar. Det var en kandidat med då också så det var två manliga läkare som knådade och tittade, pinsamt! Men som tur var så var det bara en fettknöl och den försvann.

• optimisten

Vad bra!Jag förstår att du är lättad hur kom det sig att det nu fast en tidigare tid helt plötsligt??

• optimisten

Ask: Åh vad bra att det inte var något, nu är det bara att njuta av julen och alla festligheter

• optimisten

Jag förstår att du är orolig! Tycker att du är duktig och jag håller tummarna nu för dig att det är en fettknöl.

• optimisten

Ja man måste försöka att tänka positivt annars blir ju allt jättejobbigt och man ska inte "måla fan på väggen" heter det ju

• optimisten

Min mormor dog i cancer och min mamma har haft bröstcancer så jag vet hur nervös man kan vara. Var själv till läkaren när jag var yngre för jag hade en knöl och det var en fettknöl. Masserade den och sedan efter ett tag så försvann den

Svar på tråden Bröstcancer...