Inlägg från: Lillkossan |Visa alla inlägg
  • Lillkossan

Epidural???

Jag väntar mitt första barn med BF den 31 dec. Jag är otroligt rädd för epiduralbedövning. Kan inte ni som fått denna berätta om era upplevelser kring den. Gjorde det ont att få den? Drog den ut på förlossningen? Berätta allt! Kanske kan bota min räddsla något...eller så kanske jag rentav får bekräftat för mig att det inte är ett alternativ för mig och jag slipper fundera. Tackar

• Svar på tråden Epidural???
  • Lillkossan

Oj! vad skönt det var att höra era svar! har ingen aning om vaför jag är så skrav för den. Har alltid varit spruträdd, men klarar venprover och vaxinationer bra. Men detta är något helt annat. Mår både psykiskt och fysiskt dåligt av att bara tänka på att få en nål i ryggen. Men som sagt, nu känns det lättare. Kommer kanske tänka helt annorlunda sen när jag väl föder!

• Lillkossan

Hum, jag har fortfarande inte fattat något beslut om det här. Känner fortfarande rädsla för den. Men som sagt. jag får ta det när det kommer. Kanske känner mig collung för den när det nu väl blir aktuellt. tack för alla svar!

• Lillkossan

Halloj alla goa folk! Sitter nu med min lilla sovande guldklimp i famnen och läser igenom tråden. Ett tag sen jag var här nu. Edan togs och det med glädje! När jag var inne på mitt fjärde dygn av värkar hade jag inte så mycket kraft kvar. Dessutom mådde jag dåligt av lustgasen. Kände inte överhuvudtaget när dom satte den, fick den mitt i en värk. Efter några dagar fick jag reda på av sambon att man fick fyra bedövningssprutor först...det hade jag ingen anning om. Var så ljuvligt när den började hjälpa, en liten stunds välförtjänt vila innan krystvärkarna kom. Nu vet jag att det verkligen inte var något att oroa sig för. Det enda negativa var att jag inte kunde kissa efteråt, så jag blev tappad två ggr. Men det känndes heller ingenting. Stor kram på er alla

Svar på tråden Epidural???