• Krodan

mat mot förstoppning

Vilel bara säga att en 2 åring kanske inte är hård i magen, eller jag menar det kanske inte är fel påkosten, utan att den har lärt sig att knipa När de kommer på hurman gör, så brukar bajseriet låsa sig, för att de börjar kontrollera det. Och när det väl gjort ont att bajsa en gång så kniper de ännu mer tills det är ännu jobbigare att bajsa och så blir det en ond cirkel.... Är 2 åringen pottränad??

• Krodan

Och är barnet förstoppat, så kan det vara förstoppat långt uppe i tarmen så det låser sig gång på gång, då kanman köra lactulos (tror det är 10 ml om dagen) För det gör bajset lättare att få ut (kolla med bvc) Och komma in i en bättre cirkel. Vid akut förstoppning så katrinplommon och varför inte pepparkakor Annars kanske undvika mat som gör en mer förstoppad, mycket pasta, blodpudding, ost, vitt bröd osv...

• Krodan

Jo, jag igen Det är mig ett kärt ämne eftersom min 19 månaders alltid är förstoppad.. Iallafall, om hon inte är pottränad så prova att få henne att bajsa på pottan, lättare att få ut då. Min tjej vill inte gå på pottan när dte väl startat, men sätter man henne där precis när hon vaknar så kommer bajset i pottan

Svar på tråden mat mot förstoppning