• Linelus

Nån från Nacka med höst -04 bebis

Vår tråd blev avstängd!! (Nån från Nacka runt v.38????-tråden)

Passar på att öppna tråden på nytt i föräldraforumet! Ska försöka få hela gänget att hitta hit!

Kram från Lina & Sigge

• Svar på tråden Nån från Nacka med höst -04 bebis
  • grodans mamma

Halloj tjejorna!
    Jag hoppas att mitt dåliga humör inte smittade av sig på er andra Malte somnade ju självklart precis när vi kom utanför dörrarna......Hade velat stanna längre å prata mer, kändes som det var svårpratat idag med allt liv Bättre lycka nästa gång! Tack för att ni finns, speciellt i såna situationer som idag!!!! Kram till er super mammor (och ni andra oxå )

• grodans mamma

Här kommer adressen till "napphållarna" www.rofa.se
    Hoppas att alla får en bra dag idag (lite lugn å ro). Själv har jag haft sov morron, SUPER SKÖNT!!!

• BirkaCarro

Anna, det är lugnt. Men det blev nog lite väl stojigt för oss alla igår. Skönt att vara hemma och sova ut idag .
    Fast ikväll blir det besök! Gabbes gudfar och höggravida flickvän kommer hit på middag och så ska vi prata bebisar såklart !
    Ha en himla trevlig kväll allihopa!
    PS. Söta napphållare, funderar på att köpa en...

• Linelus

God morgon!

Ville bara kika in så här på mogonkvisten och varmt rekommendera NäsFrida! Vi köpte en igår för Sigge är rinnig i näsan och det funkar klockrent! Enkelt!

Tack och hej leverpastej!

• grodans mamma

Halloj! Ville bara skryta lite för er: Malte kom på igår hur man gör när man vänder sig ordentligt och sen kröp han en liten dutt Tro inte nu att han kryper ordentligt för det var bara pytte pytte. Han trycker upp rumpan i luften och sen så skjuter han på med fötterna, han e himla söt när han försöker. Han blir arg oxå när det inte funkar, som när armen fastnar under kroppen när han rullar
    ÅÅ vad fort det har gått med allt, känns nästan som man inte hinner med. Kanske beror på att man halvsover hela tiden oxå
    Jag vill önska alla en mysig och trevlig helg med både bebbar och sambos!

• grodans mamma

Oj nu glömde jag skriva inför nästa vecka. För oss passar det bäst med ons, tors eller fredag!

• Linelus

Hej tjejjer,
    ville bara skriva av mig lite....Vi var ute på middag i kväll med J:s mamma och hennes man som fyllde år. Kvällen började bra och allt var jättefint. Vi var på Kumla herrgård. Precis när vi ska beställa så började Sigge gråta och jag hör att det är "trött & ont" gråt. Han började gråta mer och mer och det spelade tillslut ingen roll vad vi gjorde han grät som en galning och jag blir mer och mer stressad. Tillslut sprakade det till och han bajsade ned allt han hade på sig *stackarn*. Så vi gick in och bytte på honom fortfarande skrikandes. Sen packade jag ned honom i vagnen och gick ut och körde runt runt tills han somnade. Då gick vi in igen. Hann precis äta upp innan det var dags igen. Vid det här laget var jag så spänd i axlarna så jag fick huvudvärk och ville själv börja gråta så vi bestämde oss för att skippa desserten och åka hem. Vi bara lämnade de andra och flög hem. Nu ligger han helt utmattad och sover på J:s mage... Har ingen aning vad som hände! Vi har i alla fall givit honom alvedon och minifom så jag hoppas att han får lite ro om det nu var magen eller vad det var!

Kram på er och ta hand om er!

från en nedpsykad Lina med huvudont

• Humlan 2

Hej Tjejer!
    Nu sitter jag här & ugglar mina ögon håller på att ramla ut, Är supertrött, men jag måste ju avsluta denna dag med att kolla läget här annars så kan jag ju inte somna Har just gjort klart 3 st Princesstårtor..det var lite jobb kan man säga puh tur att mammsen är här & hjälper till. I morgon är det Dop, Jag är lite nervös men det får men väl vara men det ska bli trevligt.

Anna: Åh vad han är go & duktig Malte, du måste vara en stolt mamma nu..han är snabb den lille rackarn
    Lina: Hoppas att Sigge mår bättre nu & att allt lugnat ner sig, vad jobbigt.

På Onsdag kan jag inte ses men på Torsdag & Fredag passar bra här, ska vi vara hos mig då???

Sov så gott tjejer & hoppas ni får en mysig helg!
    Kramisar till er allihopa!

• BirkaCarro

Halloj tjejer!

Nu måste ju jag in och skriva här också när alla ni andra gör det .
    Har precis kommit hem från utekväll med tjejerna på mitt jobb (bild finns i galleriet för nyfikna ).
    Jättetrevligt att vara lite "vuxen" och gå ut och festa ibland. Fast på Buddha bar var det bara fjortisar så jag kände mig som värsta panschisen .
    För mig funkar slutet av nästa vecka bra också, ska dubbelkolla i kalendern, men jag tror det iaf.
    Skulle vara jättekul att se hur du har det hemma Malin. Och så kan man ge bebbarna lite mer spelrum ifall de blir kinkiga när man är hemma hos nån..
    Ha en härlig kväll tjejer!
    Carro med sovande Gabbe (som har blivit van vid barnvakt vid det här laget *lite dåligt samvete*)

• grodans mamma

Halloj tjejer! Trodde att det bara var jag som var vaken så här sent men där ser man Carro, vilken partypingla du har blivit Och det tycker jag att du gör alldeles rätt i, Gabbe klarar sig utmärkt!!!

Lina: Fasiken vad trist alltså. Jag vet hur det känns (ja ni vet, Malte kan ju han oxå ibland). Man blir verkligen helt nerpsykad som du skriver och det känns liksom stressande att inte vara hemma. Det enda som funkar är ju alla "vanliga" knep man bara kan göra hemma på nåt vis. Hoppas verkligen att "hopparen" inte är sjuk, den lille skrutten. Underätta oss imorrn va? Krama och pussa Sigge från oss!

Malin: Lycka till imorrn och försök att inte bli stressad Pussa grisen (17 kilo ) Hoppas att maten blev bra förresten!

Nä nu ska jag flrsöka sova lite innan Malte vill ha sitt nattmål!!! Kram på er alla där ute!

Svar på tråden Nån från Nacka med höst -04 bebis