Inlägg från: Mrs Smith |Visa alla inlägg
  • Mrs Smith

Vem var tomte när ni var små?

Hej alla som väntar på julen!

Jag undrar om ni skulle vilja dela med er, era berättelser om vem som var tomte i er familj, när han/hon kom, ja proceduren runt det hela. Tänkte att det kunde vara lite mysigt så här i startgropen...

Vår (brorsans och min) tomte hade en stor grå päls, vitt skägg, röd luva, en stor säck på ryggen och en fackla i handen. Vi stod och tittade efter honom i vardagsrumsfönstret när han kom längs vägen. Givetvis efter Kalle. Oj vad otroligt pirrigt det var, när man såg faklan långt borta på vägen ja då kunde man knappt få fram ett ljud, vilken spänning!

Han brukade ringa på och fråga om det fanns några snälla barn och vi såg ju direkt att det var Torbjörn, en av min pappas anställda som både jag och min bror tyckte väldigt mycket om när vi var små. Allt var så mysigt...

GOD JUL!!! på er alla!

• Svar på tråden Vem var tomte när ni var små?
  • Mrs Smith

Haha, det är alltid roligt med traditoner! Skulle inte vara det samma utan hunden som upptäcker husse, eller hur?

fler..?

• Mrs Smith

Grisling, gud vad kul att du fortfarande inte vet vem det är! Vägrar "de vuxna" berätta det än idag?

Svar på tråden Vem var tomte när ni var små?