• Anonym (klantig!)

ryanair

har nån bokat resa m ryanair o sen sett att du bokat fel datum? gjorde det igår...gick ju att ändra som tur var, kostade en slant men det får man ju ta när man ska locka hår till lucia o fixa biljetter samtidigt..
    mitt problem nu är att de dragit resan beloppp 2 gånger + xtra avgiften separat..men jag vill bara betala resan en gång!! kan det bli så här bara för att jag först "köpte" en resa o sen när jag ändrade datum räknade dom det som en till...ja o sen kanse de sätter tillbaka pengarna från första bokningen senare ??

försöker komma fram på deras engelska kundtelefon m d ä upptaget+ att den kostar 15 spänn per minut...

alltså har nån blivit dubbeldebiterad o sen fått tillbaka ena beloppen automatiskt eller ska jag känna mej blåst?

• Svar på tråden ryanair
  • Anonym (klantig!)

ingen som varit lika klantig då...får väl ringa tills det inte är upptaget..men tråkigt att behöva betala så mkt per minut för att fråga saker..

• Längtar efter en liten

Hade du inte reseförsäkring?

Vi boka vår på fritidsresor och jag valde fel datum men i och med att jag hade tagit en reseförsäkring oxå så slapp jag betala,har fri ombokning osv utan att det kostar.

Vet fler som åkt med ryanair och är jätte nöjda..

• iolanthe

Skicka ett mail istället.

• soraya

Det brukar alltid ta lite längre tid att få tillbaka pengar, än för företaget att dra dem...

• Lemice

hej hej

Jag har en resebyrå..
    Det brukar va såhær med internet bolag att de bara ska tar ut en liten avgift før ombokning... MEN det ær inte sækert... det kan också bero på vilket datum du har bokat!! Om det ær inom 48 timmar (før de flesta flygbolagen) så får du køpa en helt ny biljett! 
    Ett annat alternativ ær om du har betalat med kort. då brukar man ha en reseførsækring på kortet som tæcker sånna misstag!! 

Bara till att skriva om det ær något mer du vill veta! 

• Anonym (klantig!)

jag åker om ca 1 månad så det är ju några veckor kvar..
    jag hade bokat hembiljett fast det redan fanns sån..det var en bortbiljett jag skulle ha eftersom vi vill åka tidigare för att ha semester innan jobb ..kostade 25 euro att boka om o det kan jag ta men inte att de drog själva resans pris 2 ggr! men får väl vänta nån dag o se annars kan jag ju försöka med mejl också

Tack för alla bra tips man kan alltid lita på fl:are

• Längtar efter en liten

aha vart ska du åka?

Vi ska till Bulgarien i Maj och boka resan för 2 mån sen

• Anonym (klantig!)

rom o äta god mat

• Anonym (klantig!)

letat o letat men hittar ingen mejladress...borde inte alla ha det ? hittar bara deras olika telefon nummer..stängt för dagen på telefonnr...ja ja det får väl fortsättas ringas imorgon
    vill ju ha tebaka mina pengar!! det är ju billigt o flyga m dom men inte om jag ska betala dubbelt :-P

• Anonym (klantig!)

har nån haft mejlkontakt m ryanair??fick ju konfirmations mejl men ett sånt man inte kan/ska svara på...de hänvisade i det mejlet att kontakat deras telenr som kostar 15 spänn o inget om mejl..får väl inse att min billiga resa fortfarande är hyfsat billig men..jag retar mej på sättet att dubbeldebitera!!! men det kanske löser sej med återsättning, dom bör ju ha nån typ av kontroll på vad dom drar o inte från visa...

Svar på tråden ryanair