Inlägg från: Anonym (klantig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klantig!)

ryanair

har nån bokat resa m ryanair o sen sett att du bokat fel datum? gjorde det igår...gick ju att ändra som tur var, kostade en slant men det får man ju ta när man ska locka hår till lucia o fixa biljetter samtidigt..
    mitt problem nu är att de dragit resan beloppp 2 gånger + xtra avgiften separat..men jag vill bara betala resan en gång!! kan det bli så här bara för att jag först "köpte" en resa o sen när jag ändrade datum räknade dom det som en till...ja o sen kanse de sätter tillbaka pengarna från första bokningen senare ??

försöker komma fram på deras engelska kundtelefon m d ä upptaget+ att den kostar 15 spänn per minut...

alltså har nån blivit dubbeldebiterad o sen fått tillbaka ena beloppen automatiskt eller ska jag känna mej blåst?

• Svar på tråden ryanair
  • Anonym (klantig!)

ingen som varit lika klantig då...får väl ringa tills det inte är upptaget..men tråkigt att behöva betala så mkt per minut för att fråga saker..

• Anonym (klantig!)

jag åker om ca 1 månad så det är ju några veckor kvar..
    jag hade bokat hembiljett fast det redan fanns sån..det var en bortbiljett jag skulle ha eftersom vi vill åka tidigare för att ha semester innan jobb ..kostade 25 euro att boka om o det kan jag ta men inte att de drog själva resans pris 2 ggr! men får väl vänta nån dag o se annars kan jag ju försöka med mejl också

Tack för alla bra tips man kan alltid lita på fl:are

• Anonym (klantig!)

rom o äta god mat

• Anonym (klantig!)

letat o letat men hittar ingen mejladress...borde inte alla ha det ? hittar bara deras olika telefon nummer..stängt för dagen på telefonnr...ja ja det får väl fortsättas ringas imorgon
    vill ju ha tebaka mina pengar!! det är ju billigt o flyga m dom men inte om jag ska betala dubbelt :-P

• Anonym (klantig!)

har nån haft mejlkontakt m ryanair??fick ju konfirmations mejl men ett sånt man inte kan/ska svara på...de hänvisade i det mejlet att kontakat deras telenr som kostar 15 spänn o inget om mejl..får väl inse att min billiga resa fortfarande är hyfsat billig men..jag retar mej på sättet att dubbeldebitera!!! men det kanske löser sej med återsättning, dom bör ju ha nån typ av kontroll på vad dom drar o inte från visa...

• Anonym (klantig!)

ja men jag ska väl inte behöva betala för biljetten jag bokade om + den nya och xtra avgifterna?? jag går med på nya biljetten o xtra kostanden som tillkom eftersom det var en dyrare flihgt men inte att jag ska betal biljetten jag först bokat...suurt! ;-(

• Anonym (klantig!)

skulle blitt billigare att boka en helt nya resa ..då hade jag ju sluppit betala xtrapengar för ombokningen... bara 2 resor oähh ja ger upp! hoppas de sätter tillbaks mina pengar bara ja eller hur och elefanter kan flyga!!skulle kanske flyga på en sån ist *asg*

• Anonym (klantig!)

men jag har bokat om det gjorde jag direkt, när jag såg jag beställt hemresa..fast jag skulle ha ditresa..det jag har problem med är att det dragit först för felbiljetten o sen för den jag bokat om och en dragning för kostnaden för själv ombokningen..det jag vill ha tillbaks är det dom drog för resan jag gjorde fel..alltså första jag gjorde..

vi är några som åker m en person som ska jobba efter några dar..så vi skulle alla utom "jobbaren" ha tur o retur..alltså bokade jag först 3 t or biljetter..gick så bra såå!
    sen skulle jag boka en enkel vägs biljett o då lkickade jag på hemresa fast den redan finns genom hans jobb!!godkände eftersom jag hade bråttom..kollar igenom sista sidan som kommer upp efter allt är klart får bokoningsnr o så o då ser jag mitt j..la nöt att jag skaffat honom en hemresebiljett som han redan har! shiitt! skyndar mej att boka om ( skulle på lucia o stod o lockade håret på barnen samtidigt!) fixade till en utresa som det skulle vart hela tiden..får samma bokningsnr o allt eftersom jag gjort en ombokining..accepterar xtra kostnaden för det var ju klantigt att boka fel..sticker iväg på lucia o tror allt är ok..sitter vid datorn dagen efter o ska betala räkningar..kollar lite slött om det dragits nåt för biljetterna..men? 2 lika dana dragningar+ en för xtra kostnaden...jaa vad gör man? upptaget på ryanairs telefon..15kr p minut( kanske där dom tjänar in alla pengar?? ) hoppas nånstans att det iaf ska sättas tillbaka på mitt konto utan telefonsamtal..ja ja den som är klantig får väl ta den kostnaden dåå..

• Anonym (klantig!)

uppdatering!!

kollade i dag på kontoutdrag via datorn...de har dragit bort en post som senaste dagarna legat som preliminär bokat kortköp..alltså har dom ett system som rättar tilldet efter x antal dagar!! skönt slipper jag betala mer än ombokningssumma + biljetten som ska nyttjas! mera shopping blir det ju då!!

• Anonym (klantig!)

tack för tipset, det ska vi tänka på men om jag känner de vi ska åka hem med är vi nog där flera timmar innan just för oförutsedda händelser...vi ska bo bara 1 mil från flygplatsen också så slipper iaf innerstadstrafiken..hoppas jag vi åker ju på en sönda hem också så det kanske gör att det är mindre bilar på vägen..hopaas d iaf

Svar på tråden ryanair