• Sannive

för stark vänskap?

Jag tycker inte att det låter konstigt alls, jag har två vänner som är mig väldigt nära, utan att något sexuellt existerar. En är tjej, en är kille.
    Vänner har ingenting med kön att göra, utan en känsla. Jag och min manlige kompis brukar ofta säga att det vore så oändligt mycket mer praktiskt om vi kunde känna attraktion och kanske bli förälskade i varandra, men det händer inte. Vi har känt varandra i fem år.
    Det brukar ta en del förklarande för eventuella partners, så vi har valt att beskriva vår relation som en syskonrelation, det brukar folk förstå.

Din pojkvän har ju accepterat relationen, så då behöver du ju inte förklara dig för honom, och dina övriga vänner har ju faktiskt inte alls med det att göra... Tycker jag.

Klart man har en plats i sitt hjärta för sina nära och bästa vänner, de känner ju en bättre än vad man gör själv.

• Sannive

Robot; Mental otrohet?! Öhh... Okej, check, men då måste det ju även gälla kvinnliga vänner, eller?! Jag menar, hon kan ju ljuga och egentligen vara bisexuell, vad vet du?

För att bara titta lite närmre på min manlige bästis, vi är båda singel, hetrosexuella och tycker fortfarande inte att den andra är ens tillräckligt spännande för att ens komma på tanken att prova en puss. Hua va äckligt det skulle vara. Jag är övertygad om att det är fler som har det som vi, men visst händer det att tjejer och killar använder "vi är bara vänner" som en "cover", men långt ifrån alla gånger.

Svar på tråden för stark vänskap?