Inlägg från: mjuik |Visa alla inlägg
  • mjuik

Fejkade fadderbarn via Faddergalan?

Jag har med varit fadder i flera år fast genom barnfonden.
    Där måste man alltid ta kontakt med barnfonden om man vill hälsa på sitt fadderbarn. Jag skulle inte uppskatta om det var tvärtom precis, någon bara kom hem till mig för att hälsa på helt oanmäld. Det är ju inte direkt en kompis som kommer över. Det är barnets fadder som har åkt väldigt långt.

Jag skickar ofta brev och paket till mina fadderbarn. Har adresser som jag skickar till. Breven kommer dock till barnfonden i det land som barnen bor.

Att man inte ska skriva sin adress är väl inte så svårt, din adress i fel händer kan få dåliga konsekvenser.

Att många har samma barn tror jag inte en sekund på. Varför skulle det vara så? Brist på barn i nöd?

• mjuik

Min lilla fadder-flicka fyllde just 5 år och jag skickade paket med en docka i. Vet att hon älskar att leka med dockor.

Har skickar pennor, papper, hårspännen, små gosedjur, halsband och mycket mer.
    Små saker som ändå är användbara.

Vet inte hur det är hos Plan men hos Barnfonden kan man även skicka pengar till barnet med familj som föräldrarna får köpa vad de vill för.
    Det är ju ändå rätt svårt att veta vad en familj på andra sidan jorden behöver och vill ha.

Jag brukar chansa med mina presenter. Har ju frågat vad hon önskar sig men diplomatiskt får jag alltid svaret att hon blir glad för vad hon än får.

Hittade dock ett halsband för ett tag sen som tydligen var en fullträff. Det var ett litet halsband i trä med små jordgubbar och blad. Tydligen blev hon så glad för det att hon tog på det direkt och sen vägrade ta av sig det :)

• mjuik

menu: aha du menar så :) så tänkte inte jag att du menade. Men då har man ju ändå anmält att man kommer. Sen vem man anmäler till kanske inte spelar så stor roll.

Svar på tråden Fejkade fadderbarn via Faddergalan?