Inlägg från: menu |Visa alla inlägg
  • menu

Fejkade fadderbarn via Faddergalan?

en av andledningarna varför jag valt att ha fadderbarn genom hoppets stjärna, då skriver man direkt till skolan, det går fint att skicka egna presenter, brev å hälsa på, sin adress i brev så kan barnet skriva själv med sin familj - OM de har möjlighet, osv. det går även bra att fortsätta ha privat kontakt med barnet efter faddertiden (då barnet är stort alltså)om man å barnet aktivt vill det.

jag åker igen i januari å hälsar på på skolan å mitt gamla fadderbarn mfl, skall bli underbart att träffa alla igen!

pengarna går även här till projekten å inte de enskilda barnet, på så sätt hjälper man fler. men man har ett barn å fotona stämmer osv... ett barn kan ha högst 3 faddrar (ifall någon slutar som fadder så har barnet 1-2 kvar)

visst vill de gärna veta i förväg om man kommer på besök, de ordnar fest, barnen övar sånger å sjunger när man kommer osv. de ornar transporter åt mig mfl. Men vill man nu dyka upp hipp som hap så funkar även det.

däremot tror jag inte plan luras osv utan tillvägagångsättet är lite annat, hoppetstjärnas uplägg å länderna å de jag sett på mina besök har gjort att jag hellre stödjer dem.

• menu

av säkerhetsskäl, tiggarbrev, hotbrev av familjen, svår postgång, många familjer (alltså de barn som bor med sin familj men deltar i organisationens verksamhet som skola, dagis å dyl) saknar adress å bostad, de är inte ens skriva hos myndigheter å lever utanför samhället, är analfabeter osv...
    så skäl finns i en del länder...
    men det är ju märkligt att all post måste gå via plan osv?

Om nu någon är intresserad av att bli fadder så kolla här:
    www.hoppetsstjarna.se/portal/page&_dad=portal&_schema=PORTAL

jag åker dit igen den 8 januari, å det går bra att skicka ett brev el dyl till mig som jag kan vidarbefodra direkt till barnet.(kommer även att ha bilder på min hemsida, om någon är intresserad så kontakta mig så får ni min hemsida adress)

i dag senast fick jag e-mail från föreståndarinnan på skolan i malony, de hade i går haft julfest för alla barnen å deras familjer där de hade fått tvätta sig, äta å leka osv.., det fanns en svensk journalist där som skulle stanna ytterligare två dagar. å de såg fram emot att få träffa mig igen

OBS att jag inte har något annat med hoppets stjärna att göra!

• menu

mjukis, nej men man kommer ju inte oanmäld, utan man kontaktar ju föreståndarinnan eller organisationen/barnhemmet/skolan/fadderbarnet INNAN man dyker upp!

• menu

trulsa, det beror nog mest på medarbetarna/föreståndaren i landet, hur verksamheten fungerar... precis som hemma så beror det på hur driftiga medarbetare man har

som trinidad så finns en underbar föreståndarinna hon tom bedriver skolan med 80 barn i sitt eget hem för att slippa dyra hyreskostnader mm, å på såsätt kunna hjälpa ännu fler. Nu har förvisso hoppetsstjärna, sida å radiohjälpen byggt ut huset osv, men ändå!
    detta har ju inte direkt med organisationen att göra utan just fina medarbetare i landet! Därför kan det naturligtvis skilja sig mycket på de olika projekten...

Svar på tråden Fejkade fadderbarn via Faddergalan?