Får man säga...
Får man säga bög om honosexuella?
Nej, säger jag.
Vad tycker du?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-15 07:24:09:
Felstavat, men ni förstår nog vad det skall stå

Får man säga bög om honosexuella?
Nej, säger jag.
Vad tycker du?
Nej.. tycker att det låter så fult
Ja, numera får man det. På 80-talet så var det fult, men nu är det ett accepterat avdramatiserat ord. Jag menar, Calle Norlén har ju t o m skrivit boken "Bög - så funkar det".
Jag tycker också det låter fult... Men en god vän till mig är homosexuell och HAN säger "bög" och tycker det är okej! (Däremot är det väl viktigt HUR man använder det ordet; tonfall, gestikulering, grimaser, osv...) /Viola.
Vissa av dem säger väl så själva?!
De får man väll om man vill de tycker jag :)
Man behöver juh inte använda de som skällsord.
Absolut! Bögarna kallar sig själva för bögar och alla mina bögkompisar bryr sig inte om att bli kallad bög.
Ja. Men i mötet med en okänd skulle jag nog säga homosexuell. Bög är inte helt avdramatiserat än, tycker jag (troligen mest beroende på att vissa människor fortfarande verkar tycka "bög" är ett skällsord).
Jag säger nej...tycker personligen det låter lite nedsättande, så jag använder det inte.
Det är väl ett ord som har "reclaimats" av de homosexuella?. Jag tror inte att jag skulle säga det själv *funderar*, men tycker inte det låter fult när homosexuella själv säger bög.
Ja om jag träffar min homosexuella killkompis och han kallar sig själv för bög så vet jue jag att han inte tycker illa om det, men jag tycker att det är ett fult ord