Tetralysal-hjälp!!!!! (akne)
Tetralysal hjälpte inte mig heller. Jag åt i två månader men märkte ingen skillnad alls, och under de två månaderna åt samma dos hela tiden, alltså 2x300mg.
Nu är inte jag expert på det här men tetralysalen hjälper ju om det är så att acnen kommit på grund av bakterier. Alltså någon form av bakteriell acne. Tydligen var inte min acne någon sådan...
Jag blev erbjuden Roaccutan men ville inte ha det. Istället fick jag Diane utskrivet av min gynekolog. I Sverige så är det marknadsfört och säljs som acne-medicin med "biverkningar" som p-piller. I andra länder än Sverige så marknadsförs det och säljs som p-piller. Min acne verkar komma från ormonrubbning efter jag slutade med p-piller som jag hade käkat i 8 år ungefär. Då kan östrogenhalten kroppen sättas ur balans och acne kan komma därav. Diane innehåller HÖG halt Östrogen. Har ätit nu en månad och huden börjar bli bättre. Har kombinerat det med bra rengöring o.s.v. Nu ska man ju inte äta Diane allt för länge heller med tanke på östrogenhalten och så. Och är man i barnplanerar-stadiet ärju inte det eller att rekommendera då det fungerar som preventivmedel också.
Ang. dosen på dina tetralysal så ring din läkare. Ta ingen lekmanna-rekommendation på det. Det är en stark medicin!
Lycka till!