Inlägg från: Anonym (Åsa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åsa)

Tetralysal-hjälp!!!!! (akne)

Kan någon hjälpa mig??

Ätit Tetralysal (300mg/kapsel) mot aknen nu i 4 veckor! På receptet stog att man skulle ta två tabletter dagligen i 3 veckor, därefter minska till 1 tablett om dagen! Efter de första tre veckorna kändes huden nästan okej.....färre utbrott. Men nu efter att jag sänkt dosen har jag återigen börjat få finnar!!

Inbillar jag mig??? Är det en tillfällighet eller kan dossänkningen påverka så märkbart? Eller bör jag kanske eg. ha den bubbla dosen hela tiden?

Har nån erfarenhet??

• Svar på tråden Tetralysal-hjälp!!!!! (akne)
  • Anonym (Åsa)

Ja, min läkare är alltid så svår att få tag på....därför behövde jag höra lite erfarenheter här....

Min akne är vuxenakne som kommit tillbaka efter roaccutan....men den är ju mildare nu. Så han trodde Tetralysal skulle hjälpa....

Men är 4 veckor någorlunda tillräckligt för att kunna bedöma resultatet? Hur fort verkar antibiotika?

Lilla Vimsan: Har du också ätit detta?

Crazyone: Vad hjälpte dig istället?

• Anonym (Åsa)

Ja, hört talas om diane, men jag har också ätit massa p-piller och behövde "vila" kroppen lite från hormoner, därför har jag inte testat det. Men syrran äter diane, och det funkar utmärkt! Så det kan va ett alternativ...

Hm, undrar varför läkaren skrev att jag ska sänka dosen.......

• Anonym (Åsa)

annsing82: Hur mkt försvann och hur länge har det hållit i sig nu?

emtoao: Usch, jag vet exakt hur det känns, huuuuuh....man mår ju psykiskt dåligt av dessa ständiga blaffor!! Jämt, jämt....skitjobbigt!! Inget hjälper och man blir desperat! Förstår absolut att du tar diane, troligen kommer jag också ta det längre fram! Har också gjort allergitester för två v sen, får resultat imorrn...

Crazyone: Hjälpte lasern??? Är det typ blått och rött ljus? Hur många beh. behövdes??

• Anonym (Åsa)

Lilla Vimsan: Visst är det jobbigt...min läkare säger att jag har lite av alla orsakerna; både hormonrubbning, för hög fettproduktion och bakteriehalt....

annsing82: Låter jättebra att det hjälpte!!

Svar på tråden Tetralysal-hjälp!!!!! (akne)