• Annafeb06

Vi som har barn med spalt del 2

Hej på er alla, lika bra att starta en ny tråd då den gamla stängs ner under jul o snart är julstressen här o man glömmer det o då kanske vi tappar bort varann o det vill vi ju inte                                           

Koje: Mamma till Nicky 8 år. Vi bor i Skånes Fagerhult i Skåne och vi tillhör MAS i Malmö

Nika: bor i Enköping och till hör UAS - Uppsala

Mollymajs:Mamma till Ella och bor i Mönsterås 4 mil norr om Kalmar och vi gör op US i Linköping

Banky: Mamma till Elin, bor i Lindome, 2 mil söder om Göteborg och tillhör Sahlgrenska

Annafeb06: Mamma till Liam, bor i Solna, tillhör Karolinska sjukhuset i Solna, gör op på Astrid Lindgrens barnsjukhus

KamJo: Mamma till Alicia, bor i Lövånger fem mil söder om Skellefteå, tillhör Umeå Universitetssjukhus

Kami74: Mamma till Tobias, bor i Motala, tillhör US i Linköping

Pilar: Mamma till Linus och vi bor i Västerås, vi tillhör
    UAS -Uppsala

Sussepuss: Mamma till Adam och vi bor i Säffle (fem mil söder om Karlstad). Vi tillhör UAS - Uppsala

Janet (Jtoao) mamma till Vidia bor i Skelleftehamn tillhör NUS Umeå

Jenny mamma till Love bor i Uppsala, tillhör UAS- Uppsala

Cathrine heter jag och har jennie född 1999 som föddes med gomspalt. Vi bor i Sollefteå och tillhör Umeå.

Thess Sthlm: Mamma till Dolby. Bor i Stockholm. Tillhör KS. Op kommer göras på Astrid Lindgrens barnsjukhus.

Muskedalen: Lotta mamma till Tilda född med dubbelsidig LKG 061121, tillhör Sahlgrenska i Göteborg. Bor i Tanums Kommun Bullaren.

Ann-Louise (Aprilkatten): Mamma till Hanna, född 2006. Bor i utanför Kalmar, tillhör US 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-01 15:05:21:
    Rebb: Mamma till lilla Ebba född november 2006 med gomspalt. Bor i Örnsköldsvik. Op kommer att bli på Umeå sjh.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-02 19:23:49:
    Mikka83: Jag heter Mikaela och är mamma till Leo född 050405. Bor utanför Växjö och tillhör Malmö (MAS).
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 2
  • Annafeb06
    såpan: aha nu fattar jag, då är det inte samma vi pratar om. var just in o kolla, o jag vet att jag undra sist vad det var, men glömde fråga, men nu vet jag då
  • Mollymajs

Ingen som är sugen på o komma till Mösnterås på sallads lunch ? Skulle haft mamma lunch här idag och har börjat göra tonfisksallad o kyckligsallad. Sen ringer en efer en o har sjuka barn eller sjuka själva. blev nara tre kvar varav en går på sån där "cambrich" kur (kan inte stava) så hon äter inget hon inte får. Så då tyckte ja vi kan skjuta på det men nu sitter ja här med en stor rissallad och 8 kokta ägg Vet va vi ska äta i helgen ialla fall.

Här är det nästan sommar. Solen steker fast det va lite frost på morgonen. Idag har ella visat mamma att hon kan äta gröt själv. Va bara att hon hade gröt på precis hela sig själv och pyjamasen så det blev grovrengöring efter åt. Sötiz.

• Annafeb06

Åhh jag kommer till dig mollymajs tonfisksallad som är såååå gott  kycklingsallad med för den delen Glad

• Mollymajs

Hi, hi.. Ja det är bara o komma. Ta din rosa helikopter o lill prinsen o kom.

• Annafeb06

Då gör jag det, kommer snart 
    Idag blir min lilla prins 11 månader

• Mollymajs

Va kan man köpa i 1 års present till en tjej för ca 300 kr? Ideer?
    Grattis Liam

• Annafeb06

Liam tackar

Hittade 1-års present förslag i en tidning jag har. Stimulerande ettårs presenter kallade de det

* Mjuka bollar att rulla och kasta
    * Lära-gå-vagn
    * Klossar att stapla och riva ner
    * Liten dockvagn
    * Storlego/duplo at bygga med
    * Mekanisk kassaapparat där man kan stoppa i pengar, trycka på knappar, vrida på
       spakar
    * Litet fotoalbum med närmsta släkten o vännerna samt favoritsakerna

Liam ska nog få klossar av mamma & pappa i 1-års present

• min Liam

Grattis till dig Liam. I dag blir våran Liam 3 månaeder. Har varit och fått sin första vaccinspruta nu på morgonen. Läskigt. Men de gick bra. Jag va nog mer nervös.

• Annafeb06

Tack säger Liam
    Grattis till Liam på 3 - månaders dagen. Det är nog bara mammor som tycker att dessa sprutor är läskiga

• Mollymajs

Hi, hi ja första sprutan Elal fick va läskig. Fast ännu läskigare va det när de tog PKU provet på BB i handen. Fy.

Alltså vi blir bara fler o fler mammor här för varje dag. Svårt o hålla ordning på alla För 6 måander sen kände ja ingen som hade nån liten eller visste inte mkt om spalt. Nu vet man massor och får stöd och kan hjälpa andra.

Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 2