• Darling73

Att förhindra magsjuka/vinterkräksjukan

jag brukar stoppa i mig ca 8-10 vitpepparkorn!!!! må vara skrick elelr inte, men har alltdi gjort det...en gång missade jag och blev sjuk....

annars är det nog bara att gilla läget tyvärr...är man smittad så är man...och sonen din kan du ju inte göra så mycket åt...

sen handhygien är ju JÄTTEVIKTIGT!!!!! handsprit är bra på dig, kanske även sonen om han nu blir dålig...och så...stryk gärna lite under näsan på dig själv då smittan även är luftburen....om du torkar kräk, försök att inte andas in för mycket...

hmm, jobbar på förskola...märks det!!??

lycka till!!

mamma till älskade Daniel 041014 ****lilla knyttet BF 070324 ****
  • Darling73

det ska ju stå....."det må vara skrock eller inte....." stavar som en kratta!

• Darling73

tror inte du får nåt på sjukhuset om du kommrr in med magsjuka...de vill nog inte ha in dig där

mot illamående finns det ju typ åksjukepiller...men det hjälper ju kanppast om du spyr eller så...det är ju en bakterie i magen som gör dig dålig och du kräks ju upp allt....så åker ni på sjukan är det bara att stå ut...tyvärr!

• Darling73

Merle: upp till 1 vecka är man i "farzonen"..beror ju på vilken "sorts" sjuka dte är...det finns ju olika...men vanligast är 48 timmar....hoppas du slipper!!!!!!

Svar på tråden Att förhindra magsjuka/vinterkräksjukan