• MBert

Adopterad

Jag tycker det är så härligt att läsa att Kiwi78:as dotter inte ser skillnaden. Hon ser uppenbarligen er samhörighet. Mormor och morfar är mormor och morfar och inget annat, inget konstigt med det. Så härligt att barn ofta kan se bortom det vi vuxna ser

Jag tror det är viktigt för flera adopterade (jag skriver inte många eller de flesta för det vet jag inget om) att få en bekräftelse på var de tillhör. Många känner sig nog lite mittemellan, inte helt svensk men inte heller indisk/koreansk eller vad det kan vara för nationalitet.
    Att få möta sitt ursprung gör nog att man får den där bekräftelsen. Då kanske man märker att man inte är så lik den andra sidan som man trodde (till sättet), eller så märker man att man är väldigt lik (utseendemässigt) och att det är skönt att smälta in.

• MBert

Jag måste få fråga er vuxna adopterade som finns här. Hur går era funderingar kring att själva skaffa barn?
    Tror ni att det är vanligare att adopterade väntar med att skaffa barn? Varför i så fall?

Svar på tråden Adopterad