• Fia Lundbom

Draught Master - öl pump ?

Jag funderar på att köpa en Draught master - öl pump till min man i julklapp.
    Är det någon som har en sådan eller har testat en sån ?

Bra eller dåligt ?

Tacksam för era kommentarer..

• Svar på tråden Draught Master - öl pump ?
  • piixelslyna

*Den låter (brummande ljud liksom)
    *Ölen blir pissljummen
    *Halva glaset skum
    *Man får bara ut 3 av 5 liter.

Dålig köp enligt mig.

• Molnet

Kan man ta loss själva öl-behållaren och ställa i kylen eller sitter den där när man väl kopplat på den? Inte så kul med ljummet öl ju?

• mama79

Fia Lundbom:
    Det blir han alldeles säkert! Jag hoppas såklart detsamma

• Sapho

Min sambo tycker att det är den dummaste uppfinningen som uppfunnits. :D;D Tar lång tid att få den kall och det får inte plats mycket i den..

• mama79

jo, min gubbe säger samma sak när han ser reklamen. Onödigt. Visst är det, men kul!
    Hoppas han blir glad endå!

• azofia

Jag tycker inte den är bra, blir för mycket skum och så låter den alldeles förfärligt mycket.

• piixelslyna

Den låter ju hela tiden eftersom att det finns en pump som ska göra ölen kall. Men kall kan man inte kalla det, pissljummen som sagt.

• Bempa

Man ska ju kyla den i minst 12 timmar innan också... Jag tycker nog att 5 liter räcker en stund

• Clarenville

Läste någonstans att en sådan ölpump drar lika mycket el som fem kylskåp....

• Fia Lundbom

Clarenville: Det stämmer inte.

Draught Master är på 80 watt medans ett nytt kylskåp är på ungefär 100 watt. ETT Kylskåp drar alltså lite mer - fast inte så jättemycket mer.
    Att ha ölpumpen igång i 24 tim kostar ungefär 1,90 kr.

För egen del kommer vi troligen inte ha igång den konstant, utan vid tillfällen då man har bjudit hem folk. Finns det öl kvar så har man väl på den tills ölen är slut, men det blir ju inga enorma pengar med under 2 kr om dagen...

• Jontes mamma

Min sambo har jobbat för en av grossisterna av OBH Nordica. Han skulle inte rekommendera deras märke överhuvudtaget. De fick in en massa reklamationer på detta märket.

Svar på tråden Draught Master - öl pump ?