• Bess

Blöjor till nyfödd

Vad rekommenderar ni att man ska köpa för blöjor då bebisen är nyfödd? Såg att dom går efter bebisens vikt...men vilket märke ska man välja?? Har hört att Willys egna blöjor ska vara bra, men stämmer det tycker ni?

• Svar på tråden Blöjor till nyfödd
  • Bess

Men om det står t.ex 2-4 kg på dom, och bebisen väger 4,5 kg....funkar det inte då eller?

• Bess

Vi har fått en halv förpackning med Pampers blöjor för 2-4 kg....så jag tänkte att vi kanske klarar oss med dom innan det blir dags att gå upp en storlek?? Iofs så lär det väl gå åt blöjor på löpande band ibörjan.

• Bess
    SANNE77: Ja det e ju lixom det jag menar....att bebisen kan ju väga mer än 4 kg då den föds. Hur ska man då på förhand veta vad för blöjor man ska köpa??
  • Bess

Det som e lite synd, e dock att affärerna alltid har spec.pris på blöjor för lite äldre barn...men aldrig på dom som e för nyfödda

• Bess
    MIA21:Ahaaa, så ni FICK blöjor med er hem?? Det var ju snällt! Men jag undrar om man får det på Danderyd där jag ska föda. Var födde du??

MYSKATT: Ja det e väl smidigast att ha blöjor hemma, tills man kommer hem. Så man slipper stressa ut o köpa det första man gör då man kommer hem från bb.
  • Bess

Ja om det fattas nåt litet så kan man ju köpa det sen, men blöjor tycker jag iaf att e en sån viktig grej att jag hellst vill ha det hemma direkt.

Svar på tråden Blöjor till nyfödd