• Amandamamman

Hur blir man av med alla dessa telefonförsäljare?

Vet att man någonstans kan anmäla att man inte vill att de ska ringa och försöka sälja alla dessa varor och tjänster. Nån som vet vart?

• Svar på tråden Hur blir man av med alla dessa telefonförsäljare?
  • linnsans

anmäl till NIX. dock kan det dröja ett tag innan ditt telefonnummer är borta från alla listor. Nix blockar försäljning, men inte marknadsundersökningar

• ChicaDora

Visst försvinner man inte från konton som man t ex haft prenumeration hos..? t ex Bamse som löpt ut och ska förnyas, de kan fortfarande nå oss? och telia t ex (om vi har ngt annat) när de har bra erbjudanden?

• Anders80

Nix är en bra början. Sen kan ju alla som man som sagt är eller varit kund hos nyligen (ett år) rätt att ringa ändå.
    Mitt råd är, tacka vänligt men bestämt nej, många som jobbar med TM är inte elaka människor, sen finns det några av dem som verkar njuta av att irritera folk...
    Och som det sagts tidigare, marknadsundersökningar och samhällsinformation berörs inte av Nix registret.

• krypet fem

Sen tar det väl 3 månader innan man är helt "skyddad" från telefonförsäljning. Alltså att det kan ta 3 månader innan man är borta från alla telefonlistor.

• Cornette

NIX 020277000

Gratistjänst som tar 3-6 månader att fungera fullt ut samt att det behövs uppdateras en gång om året.
    Om man inte anmäler sig till NIX eller någon annan gratistjänst så har alla företag laglig rätt att ringa hem.
    Det går att "NIXa" ett företagsnummer men det kostar ca 200:-/år.

En smart idé annars är att INTE vara otrevlig och bara slänga på luren. Många TMsäljare blir så irriterade och ringer upp igen efter ett tag istället för att ta bort personen från listan. En TMsäljare är också en människa med känslor.

/Cornette som jobbar som TMsäljare samt sitter i kundtjänsten på ett TMföretag.

Om alla tänkte som jag, vad enkel världen skulle bli!
  • ChicaDora

sist hade jag en försäljare som nästan tvingade sig på mig, jag sa, nej TACK, vi är inte intresserade, nej, vi använder inte sånt, nej, jag vill inte veta vad det är bra för.. jag fick lägga på luren för att bli av med henne! ENVIS som en åsna!!

Svar på tråden Hur blir man av med alla dessa telefonförsäljare?