Inlägg från: Millani |Visa alla inlägg
  • Millani

Stor kattras

Det är nog maine coon det skulle jag tro.

Njut av livet, det går inte i repris.
  • Millani

Jag har ALDRIg sett en raggis på 10 KILO!!  Nej det är nog välldigt ovanligt att dom väger så mycket utan att vara feta. Mina väger 6 kilo kastratvikt, och dom är normala raggisar. Vanligare är dock med maine coonisar som väger uppåt 8 kilo.

• Millani

Hoppas dom används i avel då om dom har en så fin vikt. På utställning har jag alltid fått höra att mina är stora och kraftiga. Synd att inte praktexemplaren syns på utställningar.

• Millani

LOKATT!!!!?? oj oj skulle inte villa ha en sån kisse inomhus!! Dom är ju stora som en labrador!  Tror inte att det är tamkatter. 

• Millani

Tänk att ha en kisse stor som en lokatt i sängen, och jag som tycker att mina trängsFundersam

• Millani

Ja amerikanerna vill ha större raggisar. Men från början var dom inte heller så stora, raggisar kommer från en vanlig angoraliknande bondkat och birma.

• Millani

Sorry fel info där vanlig angoraliknande bondkat och birma. En birmaliknande perser ska det vara.

• Millani
    Skärgårdsfru  Domare villa ha olika sorter, vissa vill ha bamsingar vissa vill ha liter mera normala. Rasstandarden är ju en tolkningsfråga. Det är lika inom hundvarlden. Ursäkta kom ifrån ämnet lite.
Svar på tråden Stor kattras