Inlägg från: Iggy 82a |Visa alla inlägg
  • Iggy 82a

Pappagrupp i Eskilstuna

www.babysim.org står det i socialstyrelsens rekomendationer: Babysim kan påbörjas då barnet väger 4 kg och vid ca sex veckors ålder. Huden måste vara intakt med läkt navel.
    En del sim ställen har kanske egna rekomendationer.

Nu måste jag stoppa något i magen innan jag sätter mig och ändrar vingarnas vinkel till en lite brantare, så jag kanske kan svänga lite bättre och inte bara åka på full attack och krocka med allt och alla!=) Måste plocka isär ena motorn som gick lite illa på slutet.

• Iggy 82a

Frän Apache!
    Min lilla motor kärvar när proppellern trycker på. När man byter proppeller så ska man inte göra som i manualen för då drar och trycker man motoraxeln ur lagringarnas rätta lägen verkar det som.
    Måste ha liv i motorn. Vingarna är nu borttagna så jag kan ge dom en brantare vinkel.

• Iggy 82a

Kolla in denna!!! Billigt 4-kanals plan med 4 st microservos för alla roder. när man lärt sig flyga så kan man med stor sannolikhet flytta över radioutrustningen till en WW2 kärra från GWS eller liknande. inte särskilt dyrt!

www.webhallen.com/prod.php

• Iggy 82a

Kolla denna också, dom har tuning motorer till X-twin. Vet dock inte hur det funkar att beställa från utlandet.

www.tableracer.de/

• Iggy 82a

Lät som en bra ide att gå ihop, skulle vara bra med ett gäng motorer och propar, har inte heller något visa kort.
    Ena motorn till mitt modadde plan har lagt av helt.
    Med brantare vinkel på vingarna och dom där tuning motorerna så borde det bli en riktigt vass kärra!

• Iggy 82a

Wedde: det stod på tysk engelska att det var tuning motorer till x-twin, och längre ner stod det more power. 70 spänn paret för tuning motorer är ju inte dyrt alls. sen hade dom ju propar också, som jag kommer att behöva då mina vänsterpropar snart är slut.

• Iggy 82a

Enligt några kommentarer i tråden så har den modellen utgått.

• Iggy 82a

Sport versionen finns på www.tableracer.de där också motorerna finns. Om vi gör en grupp beställning som wedde pratade om så kan vi ju ta med några såna också. 29,90 euro för en x-twin sport.

• Iggy 82a

Tuttar man noga på tuning motorerna så ser det ut som att dom sitter i motorhus i metall med kylflänsar till skillnad mot originalet i plast. Häftigt isåfall.

• Iggy 82a

Tittar ska det vara såklart, inte tuttar, kan inte rå för att jag tänker på såna hela tiden!=)

• Iggy 82a

Jag kan vara med, var helt förstörd när jag kom hem förra gången så jag ska försöka att inte plåga mig allt för hårt.

Innebandy fredag 16/3:
    Wedde + Bigge
    Iggy

• Iggy 82a

Jaa, det kan jag lägga vantarna på

• Iggy 82a

Var ínne på BR bredvid Hobbex och där hade dom X-twin sport, dock lite dyrare än hobbex, och picoptern var ännu dyrare. På lasses leksaker i 21:an hade dom picopter för 299:-. Tänker nog inte köpa någon sport där iaf då man kan ta med några i en beställning från tyska www.tableracer.de när vi ändå ska beställa motorer och propar.

Nu känner jag mig pressad att ha kvar det vilda i mitt moddade plan på samma gång som det ska bli mer manöverdugligt. Kan ju inte få spö av ett originalplan nu när jag sågat isär ett.

• Iggy 82a

Idag var jag ute och gick med Theodore i 2,5 timme när bella gick ner och fikade med mamma gruppen. så jag "hårdtränar" inför innebandyn!

• Iggy 82a

Wedde: jag har ditt kort.

Ska försöka få med mig Jonas på innebandyn så vi kan ha avbytare i båda lagen eller vara fler ute på planen.

Är det någon som fattar tyska, vad betyder vorkasse. Jag försöker förstå dom olika betalnings alternativen på www.tableracer.de och jag har inget kreditkort. Paypal verkar vara bra, har någon provat det? Det skulle vara enkelt om man slapp att skaffa ett paypal konto som man nästan aldrig skulle använda och istället göra en banköverföring eller liknande.

Honey bee helisarna på hobbex såg riktigt trevliga ut, ser lite roligare ut också när man inte har dubbla rotorblad. dom såg ju ut att vara 4-ch båda två men den dyrare hade ett servo mer än det billigare så det kanske kan göra lite fränare moves. Men har man bara 4-ch så räcker det ju väldigt långt.

• Iggy 82a

Wedde: Du kan vara lugn, Jag har koll på kortet.

Idag tyckte jag att det var sommar så min leksaksbil (ford) fick ta på sig sommardojor, kanske lite optimistisk, men mycket roligare.

• Iggy 82a

Jag kunde visst inte vara med och spela ikväll, ska till frugans pappa men jag kommer förbi med kortet.

Är det flygning imorgon, hur dags?

• Iggy 82a

Innebandy fredag 16/3:
    Wedde+John+ev Micke
    patrik+robin+jesper+micke+danne
    swartling
    teller

• Iggy 82a

Hur länge får vi flyga? så jag vet hur mycket jag ska mata parkeringsautomaten med.

Svar på tråden Pappagrupp i Eskilstuna